Avatar billede pehebe Nybegynder
08. januar 2004 - 20:38 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

1 stk. keyboard/mus, to pc'ere og to skærme -hvad skal jeg bruge?

Hej,

Jeg har to pc'ere med hver sin skærm. Jeg er kun interesseret i at have 1 stk. keyboard og 1 stk. mus, og så switche imellem pc'erne. Er det nogen som ved hvilken switch jeg leder efter, og hvor jeg kan købe den?

På forhånd tak
Peter
Avatar billede mekaniker Nybegynder
09. januar 2004 - 00:01 #1
Jeg tror du kan købe det der heddder en KVM switch, og så bare lade være med at tilslutte skærmen igennem denne.
Avatar billede bennyn Nybegynder
11. januar 2004 - 08:19 #2
Hej Peter..
Du skal netop bruge en kvm switch, men undlade at koble skærmen med.. Switchene virker typisk på den måde at du taster to gange hurtig på en taste (feks scroll lock), og så på op eller ned pilen for at skifte mellem pc'erne.

Priser ??

Kig forbi på http://www.edbpriser.dk/hardware/switchbox-show.asp og tryk søg  .. så får du en ide
Avatar billede mborik Nybegynder
01. november 2004 - 08:34 #3
Hej alle sammen.

Jeg har netop erfaringer med en 2 portet Linksys KVM switch!
Se evt. mere her: http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-div/til-swbox/kvmlskvm2kit.html

Jeg bruger den godt nok som både Keyboard, Video og Mouse Switch, men det giver mig problemer (har oprettet spørgsmål om det).  Så jeg vil råde dig til at købe en KVM switch af en god kvalitet.  Den Linksys jeg har ’virker som om’ den er sart og let bliver forstyrret (men det er en foreløbig konklusion på mit problem).    Linksys bruger netop en tastekombination til skift, hvilket er en god ting, da switchen så ikke behøver at stå på bordet ved mit tastatur.  (Jeg planlægger at flytte mine 2 computere til andet lokale og så have eet lang video-, mus- og tastaturkabel.

Men bennyn’s svar er jo samtidigt en delvis løsning på mit problem.  Jeg prøver sgi at sætte en skærm mere op og så se om ikke det bliver lidt letter den vej.

Håber du kan bruge min erfaring…

Mvh Mads