Avatar billede klister_ Nybegynder
13. januar 2004 - 19:12 Der er 14 kommentarer

Defekte højttalere!

Den 27-12-2002 Købte jeg nogle Kinyo højtalttaler ved PRC-Data.. Så vidt jeg ved er der 2 års garrenti på de varer man køber.

Problemet er bare:

1) Det er den ene højttaler der ik virker.. Og det er 100 % sikkert.
2) Der er spildt lidt maling på dem, da jeg fik malet loft, vil dette gå ind og fjerne garrentien?
3) Strømadapteren gik i stykker så den er lavet med noget tape.

Vil noget af dette ha inflydelse på garrentien? Hovedsagen er jo at tingene ikke virker? eller?
Avatar billede the_legend Nybegynder
13. januar 2004 - 19:14 #1
TROR ikke det skulle have det. Ihvertfald synes jeg det ville være langt ud hvis de ikke ville bytte for malingen er vel til at tage af og tapen du har brugt er jo også noget med varen der er galt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 19:16 #2
1) ok ;)
2) hvis der ikke er mling inden i højttaleren, har det intet at sige.
3) det skulle ikke have noget at sige.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 19:16 #3
mling = maling
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. januar 2004 - 19:21 #4
Du har 2års reklamations ret, ikke garanti (medmindre der står anderledes på din faktura)

I den sidste kontakt der var noget ang. de 2års reklamations ret og noget med at efter 6måneder skal DU bevise at fejlen var der fra start..

du kan se udsendelsen her:
http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/?programmer-stat=true

lidt nede på siden står der "Kontant: Se seneste"
Avatar billede klister_ Nybegynder
13. januar 2004 - 19:21 #5
hmm! det er kun venstre højttaler der ik virker? Skal hele sættet så sendes ind?

Desuden kan jeg se at min model er udgået fra markedet? Hvad så?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. januar 2004 - 19:22 #6
kontakt => Kontant ;o)
Avatar billede klister_ Nybegynder
13. januar 2004 - 19:23 #7
Forskellen på Reklamationsret og garanti?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. januar 2004 - 19:25 #8
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. januar 2004 - 19:26 #9
det er nogle indviklede regler, så prøv at kontakt PRC eller kik din købsbetingelser igennem.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. januar 2004 - 19:26 #10
Avatar billede klister_ Nybegynder
13. januar 2004 - 19:28 #11
Efter seks måneder og frem til 24 måneder skal butikken tage varen ind til undersøgelse. Viser det sig, at fejlen kan betagtes som en fabrikationsfejl, gælder de samme regler med, at du kan få en ny eller penge tilbage.

Er fejlen derimod indtruffet efter købet kan du risikere at betale for undersøgelsen og også for reparationen, hvis du vil have det gjort.

Forstår det ikke Heeelt... Vil det sige, at hvis de mener jeg har ødelagt dem så skal jeg betale for undersøgelsen osv.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 19:29 #12
Avatar billede klister_ Nybegynder
13. januar 2004 - 19:41 #13
hvaa? en der gider svare mig på det sidste?? så gir jeg point ud?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. januar 2004 - 19:45 #14
ring til PRC og hør hvad deres holdning er til reglerne.

jeg har forlængst droppet at forstå reglerne :(