Avatar billede webben Nybegynder
15. januar 2004 - 22:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

AspImage problemer.

Jeg har brug for lidt hjælp til AspImage.. jeg kan simpelthen ikke få det l*** til at virke... Det eneste jeg kan få frem er komponent versionen, hvilket jeg ikke kan bruge til så meget...

Jeg har prøvet at lege med følgende.. Jeg vil gerne have et billed som lægger på serveren roteret. Hvordan gør jeg det? jeg har prøvet følgende:

Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.FileName = "d:\inetpub\wwwroot\fiktivfil.gif"
Image.FlipImage 2
Image.ImageFormat = 1

Image.SaveImage

Hvis jeg ændre filnavnet til et som ikke engang findes kommer der ingen fejl?

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede pfp Nybegynder
15. januar 2004 - 22:55 #1
Prøv med JPEG fil. ASPImage understøtter ikke GIF filer.

Se dokumentation her:
http://www.serverobjects.com/lzw.html
Avatar billede webben Nybegynder
15. januar 2004 - 23:00 #2
meget mystisk... nu gemmer den filen... men filen er tom og fylder 0kb...?
Avatar billede pfp Nybegynder
15. januar 2004 - 23:02 #3
Som sagt du kan ikke bruge GIF
Avatar billede webben Nybegynder
15. januar 2004 - 23:03 #4
yes... men har lige ændret det til et jpg fil... så det er ikke det som er galt :D
Avatar billede webben Nybegynder
15. januar 2004 - 23:08 #5
Jeg fik det til og virke.. Man skal bare bruge LoadImage til at loade billedet ind, og derefter bruge FileName til at gemme med... så nu virker det... tak for hjælpen pfp... jeg giver dig lidt points som tak for lidt hjælp...
Avatar billede pfp Nybegynder
15. januar 2004 - 23:13 #6
Tak for point. Godt du fik det til at virke.