Avatar billede gryden Nybegynder
22. januar 2004 - 19:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Billig PC

Er der nogen der ved hvor man kan købe en billig god PC til omkring 1500-2000,- exc. moms? De skal bruges som tynde klienter og behøver derfor ikke at være overdimensioneret.
Avatar billede billen Nybegynder
22. januar 2004 - 19:46 #1
Med eller uden skærm, tastatur og mus?
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2004 - 19:51 #2
edbpriser er din ven :)

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade.asp?Type=4&ID=1 - bare sæt din makspris og led.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. januar 2004 - 19:59 #3
På min forrige arbejdsplads købte vi gamle brugte IBM pc'er til omkring 1000,- pr. stk. Typisk havde de ca. 233mhz og 32-64mb ram. Rigeligt til at trække en Citrix klient og klippestabile.

Vi købte hos Nordic Computer: http://www.nordiccomputer.dk/ Prøv at kontakte dem. (fordelen ved at handle her, er at du får garanti på de gamle maskiner.
Avatar billede bleze Nybegynder
22. januar 2004 - 21:03 #4
www.prcdata.dk har nogle gode billige computere
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. januar 2004 - 08:21 #5
hvorfor ikke købe egentlige tynde clienter de fås da også omkring det pris leje

MC
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. januar 2004 - 09:04 #6
mc.lucifer, for det første - hvor har du set dem helt nede omkring 1000,-? :)

For det andet, giver det nogle fordele med "ægte" pc'er. De tynde klienter kører for det meste afstumpede versioner af WinCE eller Linux (eller enddog vingeskårede XP'er). De tillader ikke installation af andet software end det de er leveret med. Der kan være rigtig god ide bag at installere BÅDE den Citrix klient der til dagligt arbejdes på, samt en "backup" klient til eksempeltvis virksomhedens ERP system (feks. 5250 Emulator til AS/400). Hermed er man ikke afskåret helt fra at arbejde, selvom Citrixfarmen feks. skulle gå ned. :)

Jeg har testet rigtig mange forskellige tynde klienter. Alle, på nær én fra Siemens der til gengæld var hundedyr, har simpelt hen ikke være gode nok.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. januar 2004 - 09:44 #7
jeg skriver at de fås i det prisleje han skriver, Dvs + - 1000 kr, nok mest +

Vi har dog ikke en så specifik opsætning som du nanoq så jeg kender du Tynde clienter ud fra en Windows terminal server, som app server "Word excel regnskab osv osv" og dem vi bruger har sku værret ok, Ved at en termtek koster omkring 3000 og hvis jeg forstå spørgeren rigtigt skal han bruge flere * SNIP * De skal bruges som tynde klienter * Snip*
og derfor er jeg ret sikker på at man godt kan få dem ned i pris.

Det var egetnlig også bare mere for at hjælpe,

MC