Avatar billede martin Nybegynder
21. september 1999 - 22:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

USB - Ka' jeg også?

Hej,

Jeg har ikke nogen USB-port, men kunne godt tænke mig en.
Kræver det mere end pentium 166?
Er det "let" at sætte i min PC?
Hvad koster en USB?

Håber nogen kan hjælpe mig :-)
Avatar billede t-man Nybegynder
21. september 1999 - 23:17 #1
det kan godt være at jeg tager fejl... men sider usb ikke i bundkortet og skal også kunne aktiveres med BIOS'en  så skal man ikke havde et nyt bundkort??

Hvis jeg tager fejl så en eller anden ret mig lige...
Avatar billede snowball Novice
22. september 1999 - 00:01 #2
Hvis dit bundkort ikke undersøtter USB, så kan du så vidt jeg ved ikke "bare lige" få USB, så mit råd er at du køber et nyt bundkort. De er jo heller ikke så dyre mere, og hvis du VIL bruge USB, så er det en investering som sagtens kan betale sig.

Se evt. på http://www.edbpriser.dk for priser på bundkort.

Snowball
22. september 1999 - 00:07 #3
Du kan sagtens få USB i din PC.
Du køber et USB KORT, som er komp. med alle nyere bundkort(fra TX og opad).

tjek evt. http://Titan.Bridema.com

Der skulle de nye TITAN USB KORT ligge.

JEg har haft gode erfaringer med disse.
Husk bare at det ikke rigtig kører under WIN95, men i WIN98 kører det perfekt...

;) Lars PnP
22. september 1999 - 00:08 #4
Hvis de ikke ligger på http://Titan.Bridema.com , så tjek http://www.edbpriser.dk , og kig under I/O Kort.
Avatar billede snowball Novice
22. september 1999 - 00:12 #5
pnp: Synes du selv du har styr på det ??? Der står ikke noget om USB kort på hverken http://Titan.Bridema.com eller http://www.edbpriser.dk !!!

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 00:31 #6
Jeg ved at unipro har nogle til 1200 kr hvor win98 er med som bundle
Avatar billede aleks Nybegynder
22. september 1999 - 07:04 #7
Hvilket fabrikat er dit bundkort ?(Soyo, Asus, AOpen...) og modelnummer, det kan være at producenten har lavet noget, jeg vil gerne undersøge det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 13:56 #8
hvorfor, hvis man bare kan få det som PCI kort?
Avatar billede snowball Novice
22. september 1999 - 14:02 #9
Hhhmmm....Cyber fætteren har sgu ret. USB-kort med 2 udgange, PCI til 499,-

http://unipro.butik.jubii.dk/frames.pml?main=category.pml&cat=1

Snowball
Avatar billede snowball Novice
22. september 1999 - 14:03 #10
Under Lyd - og Grafikkort samt controllere/IO-kort

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 14:43 #11
ja... http://unipro.butik.jubii.dk/product.pml?prod=710&cat=23

hvor er det egentlig plat at de har butik hos jubii
Avatar billede plaursen Nybegynder
22. september 1999 - 21:57 #12
Du kan købe PCI et udvidelseskort med 2 USB porte, pris; 348,- kr.
Dette kort kræver kun at du har et ledigt PCI slot.
Dette er set hos www.jb-trading.dk

Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 22:07 #13
plaursen>> hvorfor svarer du også når jeg allerede har sagt at det kan man????
Avatar billede snowball Novice
22. september 1999 - 22:50 #14
Sikkert fordi hans kort er billigere. Der er bare lige et "problem": Kortet findes ikke på deres side !!!

Snowball
Avatar billede t-man Nybegynder
22. september 1999 - 23:46 #15
Avatar billede snowball Novice
22. september 1999 - 23:54 #16
Det var jo ikke nemt at vide !!!

Desuden koster den jo også kun 199,- !!!

Snowball
Avatar billede martin Nybegynder
24. september 1999 - 22:03 #17
Jeg skal lige sige at jeg ikke er Hardware-nørd

Hvad er et PCI slot? Jeg har ikke nogle Slots tilovers - er det så noget jeg kan bruge.
Avatar billede snowball Novice
24. september 1999 - 22:30 #18
Et PCI slot er en sokkel som du sætter alle dine indstikskort i. F.eks. netkort, skærmkort, ekstra printer port og den slags. Du har sikkert 2 eller 3 slags slot'e i din PC. De mindste, og dem som er hvide, er PCI soklerne. De store sorte er ISA soklerne, og AGP soklen (den som der kun er én af (hvis du har en)) er brun (på mit bundkort i hvert fald)

Snowball
Avatar billede martin Nybegynder
24. september 1999 - 22:50 #19
Jeg takker mange gange for gode svar - points er gået til Snowball, da han/hun har givet de mest tydelige svar!
Avatar billede snowball Novice
24. september 1999 - 23:22 #20
Glad for at kunne hjælpe :-))

Snowball