Avatar billede gryden Nybegynder
24. januar 2004 - 15:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lydoptagelse på en tynd klient?

Er der nogen der har erfaring med at bruge en tynd klient (som er en ældre PC) til at optage lyd eller videoredigering. Kan det lade sig gøre?
Avatar billede Rune Sommer Mester
24. januar 2004 - 16:16 #1
Videoredigering har jeg selv prøvet på en ældre maskine - uden succes. Det var en Pentium 6-700 MHz. Husker det ikke helt. Men det laggede en del og hverken ram eller  cpu'en kunne følge med. Det kan godt lade sig gøre at omkonvertere film fra DVD-format til f.eks. DivX. Hvis du altså har tid nok!
Lydoptagelser har jeg ingen erfaring med, men min intuition siger mig at det godt kan lade sig gøre på en ældre maskine. Lyd er trods alt ikke lige så krævende som video.
Avatar billede egonspock Seniormester
24. januar 2004 - 16:54 #2
Lige for at gøre noget klart. Hvis du har en tynd klient, betyder det også at du har en server med stor regnekraft, som den tynde klient(En eller anden PC, Linux, Mac, whatever) kan trække på. Hvis du bare har en gammel PC men ingen server, så er det ingen tynd klient, men blot en gammel PC.
Der er forskellige setups for hvad en tynd klient er, men en mulighed er at have en Windows Terminal Server på en stor maskine, og så kun overføre skærmbilleder til alle de klienter der må have brug for at afvikle programmer på Terminalserveren.
Hvis det er det du mener med en tynd klient, så vil jeg nok være skeptisk, da skærmbilledet skal overføres vha. LAN eller lignende, og det tager så meget tid, at der vil være forstyrrende forsinkelser, både ved Video- og lydredigering.
Hvis du blot har en gammel PC, så har Thorun nok også ret, men vær opmærsom på at der typisk er forsinkelse i hardwaren og styresystemet, som gør at det selv ved lydredigering er nødvendigt med både ny hardware og f. eks. styresystem, der er optimeret for mindre delay. Jeg har ikke prøvet videoredigering på PC'er under 1,8 GHz, og der er det okay, men f. eks. på en Mac kan det sagtens gå fra og med omkring 400 MHz.
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 14:29 #3
HVad har du fundet ud af med din tynde klient ??
Er du ikke flink at få afsluttet denne "tråd" og givet points. Giv til dem selv hvis vores svar ikke hjalp dig på vej.

Men afslut gerne spørgsmålet ved at få afleveret de point.
Thorun
Avatar billede gryden Nybegynder
13. februar 2004 - 17:24 #4
Desværre svarer i ikke på om det kan lade sig gøre eller ej.
Avatar billede gryden Nybegynder
13. februar 2004 - 17:26 #5
Jeg afslutter hermed spørgsmålet