Avatar billede gizkor Nybegynder
29. januar 2004 - 10:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer - måske med varmen?

Min computer (P4 2,4ghz) har gennem den sidste måneds tid opført sig mere og mere sært. Et tilbagevendende problem var, at man efter at have brugt den 5-10 minutter ikke længere kunne dragge ikoner, copy/paste, sende mails osv.
Jeg regnede med at det var et problem med mit styresystem, og forbandt det med at harddisken var proppet til randen. Igår satte jeg så ny harddisk i, geninstallerede systemet (win2K) men problemet er der stadig!
Jeg tænkte at det så måtte være rammene der var problemer med, men Memtest86 finger ingen fejl (kørte testen igennem fire gange).
Hvad kan problemet være? Jeg hælder nu til varme, men hvorfor har den så kørt et år uden problemer? Andre forslag?
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. januar 2004 - 10:33 #1
nu har du vel instaleret alle patches, de symptomer du har kunne godt ligne ms blaster.
Avatar billede gizkor Nybegynder
29. januar 2004 - 10:36 #2
Ja det gamle system var patchet. Og hvordan skulle den blive på maskinen når jeg skifter til en helt ny og ren harddisk? - problemet er der jo også med nyt system + kun de nødvendige drivere.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. januar 2004 - 10:38 #3
det er nemt nok, den kommer normalt igen inden for 5-10 min på en ny instalation som du connecter til internettet.
men hvis systemet er patchet med alle sikkerheds patches så er det ikke der problemet ligger.
Avatar billede gizkor Nybegynder
29. januar 2004 - 10:40 #4
Kan tilføje at Internet Explorer også laver ged i javascripts. Jeg måtte installere Opera for at hente en driver fra Nvidias site, på trods af at der intet var installeret udover drivere fra asus (bundkort) cd'en.
Avatar billede gizkor Nybegynder
29. januar 2004 - 10:46 #5
Men du har ret i at problemerne er ret blaster-agtige. Jeg tror jeg vil forsøge at smide blasterpatchen på en diskette, reinstallere systemet og patche INDEN jeg henter de sidste drivere fra nettet. Det er i hvert tilfælde noget jeg endnu ikke har forsøgt :-)
Avatar billede gizkor Nybegynder
05. februar 2004 - 11:19 #6
så ser problemet ud til at være løst. Det var ikke Blaster - men det VAR en virus. Agobot samt et par andre worms lykkedes desværre at smadre systemet under mine forsøg på at fjerne dem, men nu fungerer det hele igen på en ren og fin installation (min nye installation viste sig at have fået en tre-fire worms uden jeg havde foretaget andet end at gå ind på Microsofts hjemmeside for at hente en servicepack. Det lykkedes dog at blive dem kvit med indsats fra hhv. AVG, Norton Antivirus samt Norton firewall).