Avatar billede enter Nybegynder
25. januar 2001 - 15:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vurdering

jeg vil gerne have vurderet denne hjemmeside: www.punk3310.subnet.dk

Husk: det er min første hjemmeside jeg har haft

-Enter

Avatar billede clinton-2 Nybegynder
25. januar 2001 - 15:55 #1
Hvis du har lavet den på 3min er den god (måske lidt hårdt sagt).
Dine links er svære at se, de falder ind i baggrunden, prøv en anden farve.
Avatar billede pstric Nybegynder
25. januar 2001 - 15:58 #2
Baggrunden er lidt uheldig. Det er svært at læse teksten.

Indholdet er temmelig kedeligt. Det virker som om at du har lavet hjemmesiden bare fordi alle andre også har en.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
25. januar 2001 - 16:10 #3
Juhuu en til hjemmeside bygget i subnet, brug dog i det mindste frontpage ;-)
Avatar billede JanusHoi Praktikant
25. januar 2001 - 16:18 #4
Tjaaa....

Den ligner meget andet.

>Husk: det er min første hjemmeside jeg har haft

Hvis du ønsker en seriøs vurdering bør det ikke have nogen betydning om det er dit 1. eller 22. forsøg på at lave en side.
Det er jo ikke dig, men din side du vil have vurderet. Selv om det er dig der har lavet den, bliver den jo hverken værre eller bedre af at det er første gang DU laver sådan en.

Vurdering er lidt svær, for du laver så godt som alt det man bliver lidt træt af at se på:

Flere animerede giffer uden mening

Tællere (Ikke at der er noget galt med tællere, det er bare ikke noget der skal stå som det væsentlige.)

Forvirrende baggrund der ikke fungerer med teksten

Billeder der har hvid baggrund ovenpå den rigtige baggrund

Et banner i bunden af siden (Hvorfor egentlig? Du bliver næppe rig af det)

Siderne følger ikke et samlet, enkelt design

Du har ikke en thumbnail-oversigt til dine billeder

Der er en del andet som jeg mener burde ændres, men jeg kommer nok til at lyde for sur.

Håber ikke du tager min kommentar for alvorlig.

Du siger selv at du er ny, så du skal nok få gjort en del fremskridt.

Du har interesse i at lave hjemmeside og det er iøjeblikket det vigtigste for dig. Hvis du klør på skal du med tiden nok få lavet noget godt.

Du skal bare surfe meget rundt og kigge, snage og ,vigtigst af alt, STJÆLE GODE IDEER.

Så skal du have et billedbehandlingsprogram. F.ex Paint Shop Pro. Som du kan få en demo af i en Datatid-cd. Så kaan du lave dit eget look på siden.

Du skal måske lave fire eller fem sider før du selv er tilfreds.

Men vent med at be\' om sidevurdering til du har lavet noget der er værd at vurdere.

God fornøjelse.
--
Janus

Avatar billede tommyf Nybegynder
25. januar 2001 - 16:18 #5
*lol* Den ligner 70% den jeg lavede som min første side, jeg havde enda det same \"Welcome\" billede i toppen.. også på en prik.

Tror du skal prøve forfra, men det er da en bedyndelse (det var det i hvert fald for mig), men som pstric siger så prøv en anden baggrund, den du har nu er direkte forstyrrende, det samme med de øjne i toppen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. januar 2001 - 16:21 #6
Du har skrevet \"Nummar:\" i stedet for \"Nummer\".
Avatar billede JanusHoi Praktikant
25. januar 2001 - 16:24 #7
Her er lige en adresse hvor du kan lære lidt mere om ting og sager:

http://webcafe.dk

Avatar billede fico Nybegynder
25. januar 2001 - 16:44 #8
Hej Enter

Lad mig starte fra en ende:

1.: Baggrunden matcher ikke til dine text farver, den blå smelter nærmest ind i baggrunden så den ikke kan læses.

2.: De to øjne ligner en KLOS der bare er smidt en på siden fordi \"den skulle bare være der og sådan er det\", men du burgte lige tænke lidt længere. Det vide vil ikke machte med de hjørner osv, så fx gøre den transerant ? Det ville ihvertfald hjælpe.

3.: Det samme gælder ham der Aladin

4.: Du har to tællere der siger hvert sit tal, som gør surferen forvirret. Men hvad bruger du egentlig tælleren til ? Du kan jo fx bruge en usygenlig tæller

5.: Så er det copyright er det Chart der har copyrighten el. dig ?
Hvis man kigger på siden er det Chart !

6.: \"Menuen\", som jeg mere ville kalde en linksliste, burgte du udsmykke lidt mere, fx fjerne understregen, gøre den grafisk.

7.: Måske skulle du bruge frames

8.: Dine billeder bør du nok stille mere systematisk op, eller ihvertfald, stille dem bedre op.

9.: På Om mig selv, kan man næsten ikke læse det der er skrevet

10.: Ringetoner er faktisk pæn, den er sat godt op, har ingen lortede animationer, man kan læse skriften, Ti fire man.

11.: Men hvad bruges \"Beverly Hills Cop\" til på ringetoner ? Har du nuppet ringetonerne fra andre ?

12.: Vittigheder, den kan man også læse, men jeg fra råder stadig GUL !

13.: Biler, da du har baggrund på de andre sider, bør biler også have det.

14.: Samme gælder Gæstebogen og har gælder GUL også.

15.: Kik lige grundtigt på chatten.

MVH
Fico
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2001 - 20:32 #9
Din baggrund gør det hele lidt svært at læse, mpske skulle du finde en der var nemmere at se tekst på og var lidt mere stilet
Avatar billede salo Nybegynder
26. januar 2001 - 08:29 #10
Tjoo....
Jeg mangler seriøst nogle \"tilbageKnapper\". Og nok skal du overveje at se lidt nærmere på din tekst forskellige steder, farverne på den.. Det er fx i \"om mig\" næsten umulig for mig at læse. Kan se det er det samme i gæstebogen.

Dine baggrunde, synes jeg varierer for meget. Men det er vist smag og behag.

Alt i alt ligner den min første hjemmeside, og jeg kan kun sige, KLØ PÅ... det er hamrende svært i starten at begi sig ud på dette område. Hatten af for dig at du smider den herind da kritikken herinde er vildt hård for det meste.

Din side er ikke en jeg ville bevæge mig særligt meget ind på, endnu... den mangler klart en hel masse. Men som førstegangs, og taget i betragtning at du laver den hos SubNet er den faktisk udemærket.

Lidt system i dine billeder vil være godt, Og hvis du vil hente lidt flere sjove billeder, skal jeg da ikke være bleg for at reklamere for min egen hp hvor du er velkommen til at hente alle de billeder du vil. Du skal ind under FUNSTUFF på http://www.msalo.dk og tag endelig hvad du kan bruge.

Held og lykke med det i fremtiden :o)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
26. januar 2001 - 09:49 #11
ja, at du er nybegynder, er til at se. men jeg vil ikke rakke ned på dig sådan. det er måden hvorpå du har alle mulige mærkelige animationer, som ingen formål tjener.

hvis du vil vide hvordan en hjemmeside bliver pænere, så kig med her:

1. få det vamle banner øverst væk. jeg ved at det er krævet af subnet at have det på, men de har ikke gjort noget ved min side.

2. du har nakket alt for mange animationer og billeder fra andre steder. lav selv nogle. download et ok grafikprogram på www.jasc.com

3. du bør un have EN tæller på siden. der bør ikke stå \"du er besøgende nummer:\" og tælleren er bedst når den er nederst på siden

4. hav en ensfarvet baggrund, og en letlæselig skrift som Arial eller Verdana. det skal være letlæseligt, og ikke til at give en hovedpine. plus, farvekombinationen skal være pæn. brug ikke skrigende farver.

>>>salo: jeg vil bare ige sige at din hjemmeside er VAMMEL!!!!!ikke noget at være stolt over!

Avatar billede salo Nybegynder
26. januar 2001 - 09:58 #12
Ezzuk>>>> Jeg ved ikke hvad den hp har med denne sitevurdering at gøre. Ville jo kun give \"enter\" lidt flere billeder hvis han/hun var interesseret. Underlig  respektløs måde at opføre sig på!!!
Avatar billede pstric Nybegynder
26. januar 2001 - 10:03 #13
salo>> ezzuk er vist bare lidt gnaven. Se http://www.eksperten.dk/spm/45950
Avatar billede salo Nybegynder
26. januar 2001 - 10:11 #14
pstric>> Tak, blev lige smilende igen :o)
Avatar billede JanusHoi Praktikant
26. januar 2001 - 12:45 #15
Er I sindsyge mand, hvor er ham ezzuk bare mærkelig. Jeg er SÅ træt af folk der sviner til.

Der burde være et kill-filter på eksperten.dk, så havde ezzuk været sikker på et *PLONK* fra mig. :-)
--
Master HØI
Avatar billede ezzuk Nybegynder
26. januar 2001 - 14:28 #16
>>>pstric: jeg plejer normalt ikke at være så gnaven...

>>>salo: ikk\' ta\' det alt for alvorligt. undskyld

>>>master HØI: mange tak! jeg plejer aldrig at svine til, kun hvis man selv er uden om det, hvilket ikke var tilfældet...

jeg tror at det er de to eneste tilsvinelser, som jeg nogensinde har lavet her på eksperten!

Avatar billede jakoba Nybegynder
26. januar 2001 - 22:40 #17
brug aldrig .bmp billeder på internettet, de fylder ad h til og er usynlige for mange browsere.

når du bruger baggrundsbillede så angiv også en bgcolor i billedets gennemsnitsfarve så kan teksten læses selvom billedet fejler.

9-cifret tæller. Jeg er bange for at du ikke får brug for alle de cifre.
Avatar billede JanusHoi Praktikant
29. januar 2001 - 17:11 #18
Hvordan har du vurderet hvem der skulle have point for dette?