Avatar billede hmau Nybegynder
25. januar 2001 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

set value på inputfelter i netscape

Forskellige sider skal loades alt afhængigt af brugerens skærmopløsning.
Brugeren skal alligevel udfylde en form og jeg har derfor valgt at lave et input felt af typen \'hidden\' og sætter så navnet på siden brugeren skal ende på. Dette virker ikke.
<form action=\"doform.asp\" name=\"myForm\">
<input type=\"hidden\" name=\"destination\" value=\"side1.asp\">
</form>
<script language=javascript>
if(self.screen.width>800){
document.myForm.destination.value = \'side2.asp\';
}
else{
document.myForm.destination.value = \'side1.asp\';
}
</script>

Hvis jeg istedet laver input feltet af typen \'text\' virker det.

<form action=\"doform.asp\" name=\"myForm\">
<input type=\"text\" name=\"destination\" value=\"side1.asp\">
</form>
<script language=javascript>
if(self.screen.width>800){
document.myForm.destination.value = \'side2.asp\';
}
else{
document.myForm.destination.value = \'side1.asp\';
}
</script>

Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet?

Der er flg. krav for at pointene gives:

1. \"Det kan ikke lade sig gøre\" bliver ikke accepteret.
2. input feltet må ikke være af typen text eller lign. da det vil skubbe resten af tabellen.

God fornøjelse...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2001 - 16:09 #1
Hmm, det ser nu da ud til at virke hos mig. Jeg får sat side2.asp ind
i feltet. Jeg har tilføjet en submitknap i MyForm..... der må være mere
kode hos dig ...???
Avatar billede hmau Nybegynder
25. januar 2001 - 16:29 #2
der er også mere kode hos mig, den er kæmpelang. Jeg undrer mig bare over at text feltet virker, men hidden feltet virker ikke.
Avatar billede hmau Nybegynder
25. januar 2001 - 16:34 #3
jeg flyttede js koden til at køre på onsubmit. det virkede, aner dog ikke hvorfor.
eftersom du fik mig ledt på sporet af at koden var ok skal du bare svare og pointene er dine.
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. januar 2001 - 16:36 #4
Netscape tager \"hidden\" alvorligt. skjuler også feltet for din javascript.
Det kan utvivlsomt omgås men jeg ved ikke hvordan
Avatar billede hmau Nybegynder
25. januar 2001 - 16:42 #5
jakoba: jeg tror du har misforstået noget mht. hidden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2001 - 22:44 #6
Feltet er kun hidden rent synligt på siden - også i NS.

Strengt taget kan du ikke regne med at formen er lavet på siden før siden
er helt færdig, derfor vil det virke på onload, eller når man trykker på en knap.