Avatar billede kac Nybegynder
30. januar 2004 - 11:23 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hvordan kan jeg skrive i balancen i kassekladden

Hvordan får man lov til at skrive i de øverste felter når man sætter kassekladden op, hvis man vil have at der skal stå kasse, bank osv. og hvordan får man den til at vise noget i balancefeltet? På forhånd tak.
Avatar billede Broholm Novice
30. januar 2004 - 11:24 #1
Lokalmenu -> Beholdninger. Her kan du angive 6 konti

-Broholm
Avatar billede Broholm Novice
30. januar 2004 - 11:25 #2
Det er lokalmenuen i kassekladden...
Avatar billede kac Nybegynder
30. januar 2004 - 11:29 #3
broholm>Takker,men kan jeg også få den til at vise mig noget i balancen der?
Avatar billede Broholm Novice
30. januar 2004 - 11:31 #4
Tænker du på feltet "Balance"? Det viser bare denne kladdes balance...
Avatar billede kac Nybegynder
30. januar 2004 - 11:33 #5
broholm>Ja det er den jeg tænker på. Den er ikke aktiveret.
Avatar billede Broholm Novice
30. januar 2004 - 11:35 #6
Det opdaterer sig selv... Skriv en linie uden modkonto f.eks.

Hvad vil du bruge det til?
Avatar billede kac Nybegynder
30. januar 2004 - 11:37 #7
broholm>Aner det ikke det er en af mine regnskabskunder som vil have det og jeg har sagt til hende at hun ikke kan bruge det til noget.Men tak for hjælpen!
Avatar billede janeruth Novice
30. januar 2004 - 12:21 #8
Øh - jeg sidder selv med en sådan kladde. Og balance feltet har stor værdi for mig. Så man altid husker en eller flere modkonti - balance skal jo altid være 0 når man bogfører. Samtidig hvis et bilag skal specificeres ud på flere konti - behøver man ikke manuelt at regne - kan bare bruge balancebeløbet. Blot til jeres orientering.
Avatar billede kac Nybegynder
30. januar 2004 - 12:24 #9
janeruth>Kan man overhovedet få lov til at bogføre hvis det ikke stemmer? Kender ikke programmet så godt, men ved fra andre programmer at det ikke kan lade sig gøre, hvis ikke det stemmer. Hvis det er tilfældet at man godt kan få lov til at bogføre uden at det stemmer, så vil jeg vie dig ret i at det er en god ide at have balance på.
Avatar billede janeruth Novice
30. januar 2004 - 12:31 #10
Korrekt man kan ikke bogføre hvis det ikke stemmer. Balancebeløbet indikerer så det beløb der ikke stemmer, hvilket gør det nemmere at finde "fejlen", dette er som bruger rart hvis man har bogført rigtig mange linier.