Avatar billede athlon-pascal Juniormester
31. januar 2004 - 01:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installere Fedora på ekstern USB-harddisk

Jeg vil installere Fedora Linux på en ekstern USB-harddisk.
Jeg har hentet Fedora Core 1 disk 1-3 og brændt dem på cd'er.
Jeg har bootet på cd 1, og fået tjekket at alle 3 cd'er er OK - det er de.
Jeg har bootet igen på cd 1 (med min USB-harddisk sat til USB-porten), og lige inden jeg kommer til der, hvor man kan tjekke cd'erne, kommer der kort en boks hvor der står, at USB-harddisken er fundet. Når jeg fortsætter til selve installationen, og kommer til der hvor man skal til at vælge og opsætte den disk man vil installere Fedora på, optræder min USB-disk ikke :-(
Hvordan installerer jeg Fedora på min USB-disk?

Min computer er en IBM Thinkpad der godt kan boote fra USB-drev.

Min eneste Linux-erfaring er nogle korte forsøg med en Knoppix-cd, samt en enkelt backup med SystemRescueCd.

På forhånd tak :o)
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. januar 2004 - 01:57 #1
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
31. januar 2004 - 03:07 #2
bad24 -> Det ser jo nemt nok ud... bortset fra, at jeg ikke lige kan se hvornår man kan skrive kommandoen?

Den del af Fedora-installationen jeg har kunnet prøve indtil nu, har været meget brugervenlig, og der har ikke været plads til andet end boot-kommandoer :-(
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. januar 2004 - 13:40 #3
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere :-( Er ikke nogen haj til linux. desværre.
Men håber da at der er et andet kvikt hovede her inde der kan :-)

Hilsen
Lars N.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
27. februar 2004 - 23:29 #4
Lukketid :-(

Jeg ville ellers gerne lære Linux bedre at kende...