Avatar billede pc-gram Nybegynder
01. februar 2004 - 19:32 Der er 5 kommentarer

Dublerede mails efter restore (iPAQ 1940)

Et par gange har jeg lavet restore fra PC til PDA. Det gik da også godt, men mine ca. 900 mais i indbakken kom til at ligge dobbelt på PDA'en, og det ene sæt er nærmest som spøgelser: Man kan ikke se indholdet og de vil ikke lade sig slette. Efter forskellige forsøg bl.a. med at tømme PCen indbakke og synkronisere (hjalp ikke) og endnu en restore har jeg nu to ekstra sæt af mine mails på PDA'en, hvor nu 2 ud af 3 er spøgelser. Jeg har også forsøgt med at slette alle filerne i PDA:\windows\exchange men lige meget halp det.

Er der nogen, der har en idé til hvordan jeg kan løse problemet. (Jeg skal måske også tilsføje, at jeg har en total kopi af PDAen på PCen, men kopien indeholder også spøgelserne, så en hard reset + restore løser ikke problemet.)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. februar 2004 - 19:35 #1
Jeg har det omvente problem på min Ipaq 2210, her får jeg ofte dobbelt mails på computeren. Jeg tror ikke Active Sync programmet er godt nok endnu, det går ofte ned og kræver genstart.

Har du opdateret dit?
Avatar billede pc-gram Nybegynder
01. februar 2004 - 19:42 #2
Ja, jeg kører på version 3.7.1., altså en opdatering i f.t. den, der kom med PDAen
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
04. februar 2004 - 10:51 #3
Det lyder som on, ActiveSync har fået problemer. Jeg vil anbefale dig at tage en backup af din Outlook og så ellers starte helt forfra med både Outlook og især ActiveSync - dvs. slette partnerskaber, give PDA'en et nyt ID osv.
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
04. februar 2004 - 10:52 #4
Mener, man kan oprette en ny profil i Outlook - hvis du kører Windows XP, så kan du oprette en ny bruger, og evt. eksperimentere lidt dér først.
ActiveSync er desværre stadig kendt for at volde problemer, som ikke umiddelbart kan forklares eller løses.
Avatar billede pc-gram Nybegynder
04. februar 2004 - 14:28 #5
Jeg er også blevet enig med mig selv om at gøre ligesom man må gøre med sin PC en gang imellem: Slagte den og starte forfra.