Avatar billede smooth Nybegynder
04. februar 2004 - 17:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med Tele2ADSL med en TRENDnet TW100 S4W1CA og fast IP

Hej

Nu synes jeg at jeg har brugt nok tid på at prøve mig frem til at komme på internettet.

Ind til den 02.02.2004 havde jeg ADSL hos TDC.
Der havde jeg dynamisk IP.

Jeg har 3 computer. 1x WIN98 og 2xWINxp

I mens jeg havde ADSL hos TDC kørte alt fint. Jeg brugte en router mode "TRENDnet TW100 S4W1CA " og en EDIMAX hub til at koble alle 3 computer på netværket. Og alle computer kunne komme på Internettet på samme tid uden problemmer.

Men den 03.02.2004 fik jeg skiftet til Tele2ADSL efter at det var billiger. Hos TELE2ADSL har jeg fået en fast IP adresse, efter at jeg selv ønskede det. Men nu kan jeg ikke komme på Inter nettet fra alle computer. Så snart jeg prøve at komme på fra 2 computer så midster den ene nettet. Og det kunne tænkes at noget IP haløj ikke kørte som det skulle.

På alle computer er automatisk finding af IP adresser slået til.
Så næste punkt er routeren. Der inde ser det noget skummet ud. jeg kan trykke så den finder selv alle IP automatisk. Men der er fast lagt en IP samt SUB som bruges til routeren..
ip : 192.168.1.254
sub: 255.255.255.0

Tele2ADSL sende selv IP oplysninger til ens computer når man skal på nettet. Og hvis jeg kobler min bærbar direkte til modemet altå uden om routeren og ser på ipconfig /all så ser det ikke ens ud som det IP configurationere som routeren lavet..

Routeren laver :

IP              : 192.168.1.2
Undernetmaske  : 255.255.255.0
Standardgetaway : 192.168.1.254
DHCP-server    : 192.168.1.254

DNS            : 192.168.1.254

Modem direkte til en computer laver :
IP              : 129.142.117.109
Undernetmaske  : 255.255.240.0
Standardgetaway : 129.142.112.1
DHCP-server    : 130.227.1.254

DNS            : 195.82.195.101

Altså det ser ikke ens ud.
Er der ikke en eller 2 af jer der har den samme router og fast IP hos Tele2ADSL, som vil bruge et min eller 2 til at hjælpe mig. Jeg er ved at blive syg af alt det her.. Synes selv at jeg har prøvet alt, men bare ikke det som skal virke.

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2004 - 23:08 #1
prøv at kontroller at din router modtager en IP automatisk!

Ja de skla ikke være ens! da din router ager som DHCP server for dine computere.

prøv at sætte din comptuere til at hente ip-automatisk (hvis du ikke har gjort det)
Avatar billede smooth Nybegynder
06. februar 2004 - 17:14 #2
Kenp >> Prøv lige at læse mit indlæg igen.. (tænker på IP)

Er der ingen der har Tele2ADSL ??
Avatar billede kenp Novice
06. februar 2004 - 18:45 #3
jamen jeg ved at TEle2 deler deres faste IP ud via DHCP
Avatar billede smooth Nybegynder
07. februar 2004 - 13:35 #4
Ja og det har du også ret i.. Det var bare mere det at du spørge om jeg har aktiveret automatisk hentning af IP. Og det skrev jeg at jeg har..

Men jeg tror ikke at problemmet er hos Tele2ADSL, men hos min router. Så der for skal jeg bruge en som har den same router som mig, som kan sige mig hvilke instillinger han/hun har sktiveret..

For så snart jeg prøver at bruge 2 computer på internettet på samme tid så midster jeg internet på dem begge og der efter skal jeg genstarte..
Avatar billede smooth Nybegynder
16. februar 2004 - 17:19 #5
Lukker og slukker