Avatar billede hvid Nybegynder
05. februar 2004 - 14:33 Der er 19 kommentarer

Hvor finder man screendumps/screenshots ?

Burde være et simpelt spørgsmål. Jeg har WinXP, og har taget et screendump med "Print Scrn" knappen, men kan ikke finde billedet bagefter. Den ligger ikke på ctrl-v (har kopieret andet siden), men jeg går ud fra den bliver gemt i en eller anden mappe.

Er der mon en standardmappe, og kannogen sige mig hvad den hedder?
Btw, Engelsk WinXP Pro, SP1
Hvis det gør nogen forskel....

100 point til et hurtigt svar :)
Avatar billede darkside Nybegynder
05. februar 2004 - 14:36 #1
Det bliver ikke gemt...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2004 - 14:37 #2
Det ligger i ram - åben paint og sæt ind
Avatar billede gano707 Nybegynder
05. februar 2004 - 14:42 #3
Photoshop - Nyt dokument - ok - ctrl+v

så skulle den være der!
Avatar billede darkside Nybegynder
05. februar 2004 - 14:44 #4
Hvis du har lavet en print screen og ikke indsat det i et dokument men senere kopieret noget andet er dit print screen blevet overskrevet.

Det eneste du kan gøre er at lave et nyt.
Avatar billede dmcn Praktikant
05. februar 2004 - 14:44 #5
Folkens, bemærk lige: "Den ligger ikke på ctrl-v (har kopieret andet siden)"
:)
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
05. februar 2004 - 14:51 #6
for at få det aktive vindue til at ligge i udklipsholderen trykker du ALT+PrtScr
og hele skærmen CTRL + PrtScr
Avatar billede darkside Nybegynder
05. februar 2004 - 14:54 #7
Tror ikke folk læser hele spm'et inden de svarer! :)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. februar 2004 - 14:55 #8
darkside : Kunne godt se sådan ud. ;)
Avatar billede zyklone Nybegynder
05. februar 2004 - 14:56 #9
For at et snapshot af det aktive vindue trykker du Alt+PrintScreen (PrtSc)
For at indsætte dit nye billede trykker du Shift+Insert
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
05. februar 2004 - 14:58 #10
Zyklone -- var det ikke det jeg skrev?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. februar 2004 - 14:59 #11
Enten læser folk ikke hele spm'et ellers er folk bare meget point glade!!
Avatar billede dmcn Praktikant
05. februar 2004 - 14:59 #12
Det her er altså grænsende til dybt sørgeligt. 5 forslag, 4 af dem er 100% i hampen.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
05. februar 2004 - 15:03 #13
kan i ikke finde en anden tråd og snakke i??
Avatar billede darkside Nybegynder
05. februar 2004 - 15:04 #14
mcse_henrik, Hvis du nu havde LÆST spm'et så havde det heller ikke været et problem ;)

Undskyld for spm..svaret på dette spm er stadigt det kan ikke lade sig gøre fordi det screenshot du havde lavet er blevet overskrevet!
Avatar billede zyklone Nybegynder
05. februar 2004 - 15:12 #15
Henrik:Jo det var NÆSTEN det du skrev.
Min tilføjelse går på hvorledes man sætter billedet ind. (Shift+Insert)
Det er der ingen der har oplyst hvid om.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
05. februar 2004 - 15:16 #16
zyklone: hmm, rigtig nok :o) men ellers kan han også bruge CTRL+v
Avatar billede dmcn Praktikant
05. februar 2004 - 15:23 #17
mcse_henrik / zyklone : Hvis I nu havde læst spørgsmålet, kan I se, at han udemærket ved hvordan man indsætter i diverse billedprogrammer.

hvid : Som darkside beklager jeg også spam. Det ærgrer mig bare at folk tilsyneladende er så pointgriske, at de bruger ~3 sekunder på at læse hvad de tror er essensen af spørgsmålet, overser alle andre kommentarer i spørgsmålet og kaster et svar i håb om point. Jeg græmmes. :|
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
05. februar 2004 - 15:26 #18
ok.. fair nok.. men læser du vores svar, så fortæller vi ham også hvordan han skal klippe screendumbs op i udklipsholderen.. Så græm dig et andet sted
Avatar billede dmcn Praktikant
06. februar 2004 - 14:47 #19
mcse_henrik : Gider du så ikke lige forklare hvor dælen han spørger om netop det?