Avatar billede the_magician Nybegynder
07. februar 2004 - 11:44 Der er 1 løsning

remote desktop, 2k-2k

Jeg harl ige fået en ny bærbar, som kører 2k. I den anden ende af huset har jeg en stationær pc som også kører 2k. De er selvfølgelig opkoblet på netværk, men lidt kompliceret:
Router-Firewall (NAT)-HUB-Stationær 2k (192.168.1.66)
Router-Firewall (NAT)-HUB-Router/Access Point (NAT)-bærbar 2k (192.168.0.97)

Det skal forstås på den måde at min bærbare er trådløs og sidder bag en nat, så den får nogle helt andre adresser end min stationære. Der betyder så også at når jeg pinger fra min bærbare til min stationære ligner det at jeg har adressen 192.168.1.65. Jeg kan så IKKE pinge den anden vej.

Det jeg gerne vil gøre, er at kunne fjernadministrere min stationære fra min bærbare. Jeg har prøvet med DameWare, men kunne ikke lige umiddelbart få det til at virke. Måske nogen der har en quickguide som er letforståelig. Jeg har ikke tålmofighed til i øjeblikket at sidde og læse en eller anden lang engelsk guide til hvordan man bruger DameWare.
I stedet har jeg prøvet med RealVNC. Det virkede også fint lige indtil at jeg ville låse min stationære. Da jeg vendte tilbage for at connecte fra min bærbare, så kunne det ikke lade sig gøre. Så i den tid at jeg ikke er connectet fra min bærbare må min stationære IKKE være låst. Det synes jeg ikke så godt om.

Så det jeg søger efter er:
1)En letforståelig kort guide til DameWare, eller
2)Et andet program som KAN connecte til en låst win2k maskine.
Avatar billede the_magician Nybegynder
28. maj 2004 - 11:02 #1
Never mind, jeg har fundet ud af DameWare selv.