Avatar billede nce Novice
07. februar 2004 - 13:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ndis.vxd

Hej drenge og piger, jeg har et problem, jeg opsat et trådløst netværk, men en router og et trådløst kort i min bærbare der kører på xp home det virker fint, så har jeg sat et trådløst netkort i min anden computer der kører windows 98, og det kører ikke når jeg har installeret kortet og driver så skriver den fejl i enhedshåndtering og kortet lyser gult den skriver, NDIS.vxd, NTKERN.vxd indlæseren til denne enhed kunne ikke indlæse enhedsdriveren  (code 2).
og jeg har prøvet at indlæse driveren igen.
hjælp mig please
hilsen
Thomas
Avatar billede -bom- Nybegynder
07. februar 2004 - 17:47 #1
Afinst net kort driveren igen.

inst. netkortet igen.
tilføj TCP/IP protokol.
genstart.
Fjern IPX protokol
genstart.
lav din konfiguration på netkortet.
Avatar billede nce Novice
07. februar 2004 - 23:18 #2
ok,nu har jeg prøvet det og det virkede ikke, jeg har også prøvet at hente filerne fra windows 98 cdén og lægge dem ind og det virkede heller ikke.
Avatar billede nce Novice
07. februar 2004 - 23:36 #3
Nu har jeg også lige været drastisk og formateret min harddisk, det virkede heller ikke ØV, er der nogen derude der har en ide så vil jeg meget gerne høre dem
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. februar 2004 - 01:46 #4
lyder som om kortet ikke er frisk, eller at driveren ikke er den bedste, kan du ikke lige skrive hvad det er for et netkort
Avatar billede nce Novice
08. februar 2004 - 13:40 #5
Hej det er et D-link airplus xtreme g dwl-g520, og jeg har prøvet at hente den nyeste driver fra d-link´s hjemmeside
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. februar 2004 - 00:40 #6
jeg regner med at du har valgt den rigtige revision (der er A og B), for umiddelbart er det nærliggende at tro at det kunne være forklaringen. Tjek det evt. lige en ekstra gang.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. februar 2004 - 00:52 #7
og så kan jeg se at det er vigtigt at installere første del af softwaren _før_ du sætter kortet i. hvis det er smuttet skal du starte helt forfra: afinstallere alt, fjerne de inf-filer og dll-filer der hører til kortet og gå ind i registreringsdatabasen og fjerne ale henvisninger til kortet. Du kan på CDen se hvilken inf-fil der bruges til at installere kortet. den skal selvfølgelig slettes, men inden skal du åbne den i notepad, så kan du se hvilke filer den har installeret på harddisken. det er dem du skal fjerne. derefter søger du efter disse filer i registreringsdatabasen og fjerner henvisningerne, og ligeledes nøgler der henvise til D-link kortet. hvis du ikke er fortrolig med registreringsdatabasen så skriv det lige, så laver vi en lille vejledning.
Avatar billede nce Novice
09. februar 2004 - 12:47 #8
Hej mrmox2 jeg har jo haft afinstalleret windows, og er startet helt forfra, men er da villig til at prøve det du siger da jeg har prøvet alt andet,det bliver først iaften da jeg er på vej på arbejde, du må meget gerne lave en vejledning.

Hilsen
Thomas
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. februar 2004 - 15:26 #9
OK, hvis du er 112% sikker på følgende to ting:
1) at du ved hvilken revision af kortet du har (A eller B) og at det er den rigtige du prøver at installere
2) at du installerede software _før_ du satte kortet i maskinen, altså at kortet ikke sad i da du geninstallerede windows
så må kortet være defekt og skal byttes.
hvis derimod du satte kortet i først, så hjælper det helle ikke at geninstallere windows - for kortet sidder der vel stadig. og så skal du begynde forfra - begynd med at afinstallere kortet, afinstallere evt, programmer der hører til, slukke comp, _fjerne kortet_ og starte igen.
1) find inf-filen på cden og find ud af hvilke filer den sørger for at kopiere overpå comp. derefter slettes både inf-fil og de andre filer på harddisken (søg efter dem).
2) start - kør - regedit. du vælger menuen rediger (tror jeg) og søg.
- søg på inf-filens navn og de øvrige filer du lige har slettet. slet alle henvisninger. Derefter stiller du dig igen i toppen af træet (det gør du hver gang du begynder en ny søgning) og søger efter d-link, og sletter alle henvisninger - forudsat du ikke har andet d-link grej installeret. vær kreativ og søg på produktnavne eller filnavne der har med kortet at gøre og slet dem også. Normalt skal man være meget påpasselig i registreringsdatabasen, men da du lige har formatteret og geninstalleret, kan det højst gå så slemt at du skal til det igen.
spændende at høre hvad der sker :-)
Avatar billede nce Novice
10. februar 2004 - 12:19 #10
hej mrmox2, jeg afinstalerede windows igen for at være helt sikker på at der ikke lå noget fra d-link, og gjorde så præcis som du sagde, men det virkede ikke, jeg har så fundet ud af at driveren kun virker til windows se og ikke alm windows 98, så nu har jeg sendt det hele tilbage, takker mange gange for hjælpen,og hvis du lige gider at smide et svar som tak for hjælpen.
Hilsen
Thomas
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. februar 2004 - 22:53 #11
OK, surt at det ikke funkede. håber at du finder noget andet. hilsen thomas herfra også :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. februar 2004 - 22:54 #12
egentlig burde du tage pts selv - OK nogle giver lidt for den gode vilje, men 100 er kun hvis man får løst sit prob. tag også nogle pts selv.