Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 12:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Frame med php

hej jeg kan sku ikke lige huske hvad frame til php er altså scriptet så man bare kan lave sine links til ?p=opret

FX..

Hilsen affe
Avatar billede webcreator Nybegynder
09. februar 2004 - 13:00 #1
Hej.

Det foregår ikke helt som frames. Du kan lave en "standard"-skabelon, som indeholder dit design. Heri henter du fx. dit data fra en database. Du kan hente EasyWebManager på www.powerzone.dk . Denne viser nøjagtigt hvordan det virker.
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 13:04 #2
ikke det jeg mener.. jeg skal bare bruge scriptet..
Avatar billede webcreator Nybegynder
09. februar 2004 - 13:06 #3
Jamen _scriptet_ kan jo være mange ting. Du skal bruge include i PHP. Jeg går ud fra at du vil hente noget fra en database ?
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 13:07 #4
jeg har lavet det før .. men kan ikke huske scriptet...
Avatar billede webcreator Nybegynder
09. februar 2004 - 13:18 #5
Scriptet ? Det er altså en bred betegnelse. Hvis du har lavet det før, må du kunne lave det igen.

Er det request du mener ? Som henter variablen fra adressebaren ?

$side = $_GET["p"];
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 13:20 #6
jeg mener det hele.. altså der hvor siden skal være.. ja det kan du nemt sige.. lavede det først på året sidste år.. kan sku ikke huske det
Avatar billede webcreator Nybegynder
09. februar 2004 - 13:23 #7
Jeg spørger /igen/ : Skal det hentes fra en database ?
Eller skal den hente filen "opret.php" når der står flg. i adressenbaren :
http://www.domain.dk/index.php?p=opret
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 13:25 #8
hentes fra filen opret.php
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. februar 2004 - 13:40 #9
regner med det er dette du mener:
?menu=test inkluderer siden test.php der ligger i en mappe der hedder sider:

<?php
$menu = $_GET['menu'];

//tjekker om $menu er sat
if ($menu != NULL){

//laver stien til filen der er defineret i $menu
$menu_file    = 'sider/'.$menu.'.php';

    //Tjekker om filen eksisterer
    if (file_exists($menu_file)) {
        include($menu_file);

    //Hvis filen ikke eksisterer inkluderes en fejlside:
    } else {
        include('sider/fejl.php');
    }

//Hvis $menu ikke er sat, inkluderes sider/start.php
else {
include('sider/start.php');
}
?>

mvh
Gonza
Avatar billede webcreator Nybegynder
09. februar 2004 - 15:09 #10
Gonza : Brug dog if ($menu) i stedet for if ($menu != NULL) :)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. februar 2004 - 18:59 #11
webcreater -> Ja okay ;o)
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 19:04 #12
ja den ligner nok Gonza..

men jeg har lige åbnet en ny side.. og der har været over 5850 besøgene på under 3 timer og det har det host sted ikke kunne holde til .. så jeg kan ikke få lagt index filen ud så  jeg kan se om det virker..

men jeg skal nok sige til .. i kan jo holde øje på www.pgoclub.frac.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
09. februar 2004 - 19:16 #13
webcreator / gonza -> endnu bedre: if(isset($menu)) - så kommer der ingen Notice's

zyber.tk -> du BØR (advare kraftigt) lave validering på valg af side ! ellers kan du, uden at være klar over det, lave en sikkerhedsbrist på serveren da man ville kunne få adgang til system-filer !

Morten
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 20:20 #14
se lige http://www.pgoclub.frac.dk/beta.php hvad er fejlen ?
Avatar billede fangel Nybegynder
09. februar 2004 - 20:32 #15
øhh, hvor skal vi lede? umidbart ingen fejl?

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
09. februar 2004 - 20:34 #16
ud over shitty html - prøv liiiiige at tjek den efter i sømmene (hint: INTET efter </html> og alt indhold mellem <body> og </body>)
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
09. februar 2004 - 20:43 #17
heh har rettet den :D bare lige mig der lavede en lille bug ehe
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
10. februar 2004 - 12:46 #18
hmm kan i se på www.pgoclub.frac.dk hvofor at linket galleri ikke kan komme frem !?
Avatar billede fangel Nybegynder
10. februar 2004 - 15:58 #19
ikke uden at se den kode du har brugt - nej?

Morten