Avatar billede ts Nybegynder
23. september 1999 - 09:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Big problems !!!!!!!!!!!!

Jeg har lige installeret Personal web server (PWS) 4.0 fra Microsoft Windows 98 CD'en.
Men når jeg vil køre et ASP script offline på min computer kommer den bare med beskeden:

"ADODB.Connection fejl '800a0e7a'

ADO kunne ikke finde den angivne provider.

/torben/banner.asp, linje 29"

Jeg er 95% sikker på at jeg har indstillet PWS rigtig, Så den skulle kunne køre ASP og da jeg installerede den er jeg også sikker på at jeg installerede ASP.
Jeg er næsten også sikker på at der ingen fejl skulle være i asp scriptet.
Og jeg har også sat computeren til at den ikke skal ringe op til en forbindelse.
En af mine venner siger at jeg skal downloade en ekstra fil som PWS skal brige for at kunne understøtte ASP, men han kan ikke huske hvad den hedder.
Hvad kan der være i vejen??????

Hilsen

    Den meget desperate og fortvivlede

Bemærkning!!!!!
Jeg bruger Windows 98
Avatar billede meyer Nybegynder
23. september 1999 - 09:50 #1
Banner.asp?? bruger dit script serverkomponenter??

Meyer
Avatar billede websharx Nybegynder
23. september 1999 - 10:06 #2
Installer den nyeste Microsoft Data Access Components (MDAC) 2.1 - hent den på http://www.microsoft.com/data/download_21242023.htm
Avatar billede websharx Nybegynder
23. september 1999 - 10:09 #3
Det har ikke noget med PWS ikke kan læse dine ASP sider, du får jo en fejl i linje 29, så siderne (eller ASP'en) bliver jo parset. Jeg havde samme problem med min PWS server efter jeg reinstalleret mit system med ny PWS og nyt OS, samt service pack 5. Skummelt. MDAC 2.1 burde hjælpe.