Avatar billede zyber.tk Nybegynder
11. februar 2004 - 22:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fejl i php forum

hej.
jeg har lavet en lille fejl med 2 headers..

og så ville jeg lige høre om man godt kan bruge ?menu= i scriptet

her er scriptet

<?php
include('config.php');
$name = strip_tags($_POST['name']);
$message = htmlspecialchars($_POST['message']);
$email = strip_tags($_POST['email']);

if (isset($_POST['cookie'])) {
    setcookie('name',$_POST['name'],time()+2592000);
    setcookie('email',$_POST['email'],time()+2592000);
}
if ($_POST['prfm'] == 'new') {
    $header = strip_tags($_POST['header']);
    if (!empty($header) && !empty($name) && !empty($message)) {
        mysql_query("INSERT INTO forum VALUES ('','$header','$name','$email',now(),'$message','')") or die(mysql_error());
        $id = mysql_insert_id();
        header("Location: ?menu=laes&id=$id");
    } else {
        echo '<font color="red">Alle felter er ikke udfyldt!</font>';
    }
if ($_POST['prfm'] == 'comment') {
    $parent = $_POST['parent'];
    if (!empty($name) && !empty($message)) {
        mysql_query("INSERT INTO forum VALUES ('','','$name','$email',now(),'$message','$parent')") or die(mysql_error());
        header("Location: ?manu=laes&id=$parent");
    } else {
        echo '<font color="red">Alle felter er ikke udfyldt!</font>';
    }
?>
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2004 - 23:07 #1
Det skulle der da ike være noget problem med...

bare husk at stave rigtige i linie 25 (manu => menu)
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
11. februar 2004 - 23:10 #2
er rettet .. men det er noget med 2 header
den skriver dette :

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /web/www/frac/users/pgoclub/index.php:7) in /web/www/frac/users/pgoclub/sider/post.php on line 16
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2004 - 23:15 #3
Så er det fordi du har output inden du kører din headerfunktion.

Inkluderer du oversntående script i index.php?
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
11. februar 2004 - 23:18 #4
nej den hedder Opret... .. indholdet af  filen :

Opret.php :

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

<body>

<h1><font size="3" face="Verdana">Opret ny tråd</font></h1>

<form method="post" action="?menu=post">
<input type="hidden" name="prfm" value="new">
Navn:
<input type="text" name="name" value="<?php echo $_COOKIE['name']; ?>" style="width: 120px" size="20">
Email:
<input type="text" name="email" value="<?php echo $_COOKIE['email']; ?>" style="width: 120px" size="20"><br>
Overskrift: <input type="text" name="header" style="width: 262px" size="20"><br>
<textarea name="message" rows="7" cols="0" style="width: 328px"></textarea><br>
<input type="submit" value="Send">
<input type="checkbox" name="cookie" value="ON"> Gem mine oplysninger fremover (30 dage)<br>
</form>

<a href="?menu=forums">Se alle topics</a> | <a href="?menu=soeg">Søg efter topic</a></body></html>
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2004 - 23:26 #5
Det betyder ihvertfald at du har noget output i /sider/post.php på linie 16 der ikke må være der
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
11. februar 2004 - 23:29 #6
ja 2 headers.. men man kan ikke slette dem eller bygge dem sammen ??
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2004 - 23:52 #7
Så har du noget output inden - hvis du sletter dem, er det ikke sikkert det virker.

Grundlæggende er det dog, at der ikke må være NOGET SOM HELST output inden dine headers
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2004 - 23:53 #8
Så skal du lægge dem op i starten af scriptet.

Alternativt kan du skrive

ob_start();

i starten af siden, men det er ikke anbefalelsesværdigt
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
11. februar 2004 - 23:58 #9
den kommer stadig med fejlen..
Avatar billede exp Juniormester
12. februar 2004 - 17:10 #10
Så fatter jeg det ikke...

Link?
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
12. februar 2004 - 18:22 #11
www.pgoclub.frac.dk/?menu=forums

men fatter ikke lige hvad fanden der sker for MySql
Avatar billede exp Juniormester
12. februar 2004 - 18:27 #12
... det betyder der er en fejl i dit sql-statement...
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
12. februar 2004 - 18:30 #13
sletter lige mysql dump og laver det forefra
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
12. februar 2004 - 18:31 #14
lort..

har prøvet at lave det helt forefra fordi det lort til mysql.. og det nytter ikke at slette dump..