Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 10:13 Der er 19 kommentarer

Uønsket Rebooting af System

Jeg oplever desværre at min computer rebooter fra tid til anden, uden jeg har bedt den om det. For det meste sker det hvis jeg er inde i et spil, jeg kan se at min trådløse enhed mister forbindelsen til min mus og mit tastatur, hvorefter system simplenhen genstarter.

Når computeren så er genstartet får jeg følgende besked:

System er genopretter efter en alvorlig fejl; når jeg så sender rapporten til Windows, får jeg at vide at det er en Driver fejl, men får ikke nogen nærmere forklaring end det.

Jeg har så valgt at opdatere alle mine drivers, både til Musen og Keyboardet, men også til Grafikkortet, plus jeg har hentet alle Windows Update ned, desværre har det ikke hjulpet, og jeg er stadig på bar bund om hvilken driver det er som laver fejlen.

På forhånd tak

System:
Logitech Trådløs Mus+Keyboard
GeForce4 TI-4200 8x AGP
Pentium 4 2.4
512 Mb Ram
Windows XP Pro
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. februar 2004 - 11:09 #1
Du kan vælge at få en blå skærm med en fejlmelding istedet for genstart. H.klik på denne komputer-egenskaber-avanceret-start og genoprettelse-fjern flueben i genstart automatisk
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 12:35 #2
Hermed gjort, forresten har jeg virustjekkede min computer og brugt HiJack This og intet virker usædvanligt.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 12:47 #3
hvis du går i administration-eventviewer eller "loggen" skal du læse de hændelser med rødt og send beskrivelse og event id herind.

en anden ting kunne være et varmeproblem, hold øje med temp.
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7357,00.asp

Hvis du kører hijackthis skal du have en ekspert til at se på den. så opret et spm. med hijackthis log og få den læst.
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 15:40 #4
Ja så skete det (heldigvis??) igen, og jeg fik følgende information frem fra den "blå skærm"

DRIVER_IRQL_NET_LESS_OR_EQUAL

Tekniske Oplysniger:

STOP 0x000000D1 (0xF1914D2E, 0x00000002, 0x00000000, 0xF1914D2E)

LHidUsb.Sys F1914D2E BASE AT F1914D2E, DATE STAMP 000000000

Jeg håber at det kan være til hjælp for jer. Dannyboyd, du må lige forklare hvordan jeg går ind i loggen, jeg er ny til copmuter, så jeg ved ikke så meget :).
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 15:45 #5
Med hensyn til varme problemet, så kan jeg ikke få nogen temperatur frem via det program du anbefalet. Får bare xx,x C ved alle 3 :/. Men jeg er ikke sikker på om det er et varme problem, i det jeg sagtens kan have min copmuter op og køre en 3-4 dage hvor den f.eks. diskfragmentere og laver andre tunge opgaver, og andre gange kan jeg kun have den oppe i et par timer. Men det sker ALTID mens jeg er i et spil, har aldrig oplevet det hvor jeg har siddet ude i windows eller andet.

En anden ting, som sker, jeg ved ikke om det er relevant, er at jeg kører mIRC, og hver gang denne fejl er sket, skifter den automatisk server fra Quakenet til DALnet. MAnge tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. februar 2004 - 16:01 #6
det er din musse-driver den er gal med,her er en søgning på google
http://www.google.com/search?q=LHidUsb.Sys&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8
og her er der driver til mus
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1792,contentid=6033
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 16:24 #7
Jeg var inde og downloade drivers så sent som for 2 dage siden, jeg downloadede godt nok også den du linkede til, men som jeg forventede, havde jeg den allerede installeret. Siden jeg har haft den driver nede i 2 dage, og jeg rebootede så sent som for 45 min. siden så ved jeg ikke hvad jeg ellers kan gøre.

kan det være at jeg bruger en anden logitech mus, end den oprindelige? Jeg købte nemlig et deluxe sæt fra logitech med trådløs keyboard og optisk mus, men siden jeg var så træt af at den optiske slugte så mange batterier, skiftede jeg den ud med min oprindelige logitech mus. Kan det være problemet?
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. februar 2004 - 16:41 #8
ja , det ka det sagtens være,især hvis du ikke havde problemet med den oprindelige mus sat til..hvis du køre trådløst på den gamle mus osse, ville jeg prøve at sætte den oprindelige mussemodtager på,dvs så du både køre en for keyboard og en for mus,hvis din "gamle" mus er med tråd ved jeg ikke lige hvordan man løser det...
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 16:44 #9
Det undre mig bare så lidt, fordi jeg har kørt med denne kombination i 2 måneders tid, og det kun her den sidste uge eller 2 jeg har haft problemet. Jeg ved bare ikke hvilken forandrig jeg lavede lige før problemet. Men nu prøver jeg ihvertfald at sætte min oprindelig mus tilbage, og se om problemet stadig er der.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 16:59 #10
den meddelse du skriver: irq is not less.... er et driverproblem.
Du skal gennemgå dine drivere med aida og opdatere
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html

for at komme i eventloggen går du i : kontrolpanel-administration-logbog.
notér dem med rødt og se vhilken beskrivelse samt event id der står
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 17:09 #11
Når jeg går ind og ser loggen, er der ingen "fejl" omkring genstarten det eneste jeg kunne finde fra i dag (hvor jeg har genstartet 2 gange kl. 8 og 15.30) er følgende:

COM+-hændelsessystemet har fundet en ugyldig returkode under intern behandling. HRESULT var 8007043C fra linje 44 af d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Produktsupport for at rapportere fejlen.

og den her:

Fejl i tjenesten Volume Snapshots: Uventet fejl ved kald af rutinen CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

0000: 57 52 54 57 52 54 49 43  WRTWRTIC
0008: 32 31 30 37 00 00 00 00  2107....
0010: 57 52 54 57 52 54 49 43  WRTWRTIC

Den hjemmeside du linker til kan jeg ikke komme ind på. Står bare "Forbidden access", er den evt. nede?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 17:13 #12
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 17:18 #13
slet den her og så geninstaller det program det tilhører.
d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp
Hresult , hvad er det?
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 17:35 #14
Lige et lille problem, jeg har kun et C:, D: er min DVD og der er ingen CD i lige pt, eller på det tidspunkt for fejlen forekom.

Har installeret programmet, men hvad er næste skridt?
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 17:36 #15
Giver forresten lige 90 point ekstra (150 ialt) da jeg kan se dette er et meget svært og stort spørgsmål.
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. februar 2004 - 17:37 #16
http://www.jsiinc.com/SUBO/tip7100/rh7193.htm ,nederst på siden
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=49599 ,her blir der foreslået at det evt ka være vido driveren
Avatar billede a_due Nybegynder
14. februar 2004 - 18:19 #17
Nu har jeg installeret alle mine drivers igen igen og den nyeste version af Direct X, dog skete der det denne gang at Musen blev fundet og configureret igen, så nu håber jeg at det var løsningen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. februar 2004 - 23:48 #18
det håber vi så på ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 11:06 #19
ja lad os håbe det, men du siger bare til hvis der er noget