Avatar billede simon_thrown Nybegynder
16. februar 2004 - 03:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lave menu´er på Svcd

Goddag. Jeg har nu (med en del komprimeringstid bag mig) fået lavet en svcd (jævnfør evt. mit tidligere spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/460844 ); jeg har brugt TMPGE (Programmet; som jeg ret godt kan lide) til først at få filmen i SVCD-format  og har så brugt Nero til at brænde den. Og det fungerer sådan set også ok, men jeg ville gerne have en bedre menu end den man kan lave med Nero. Jeg har også Ulead DVDmoviefactory, hvor der er gode muligheder for at strikke sin egen menu sammen med underlægningsmusik og hele pibetøjet - -Men det program nægter at arbejde med min film når først jeg har haft den igennem TMPGE, og fået den i SVCD-formatet. Den vil bruge sin egen encoder, som jeg ikke har for megen fidus til! Er der nogen der kender til et program, eller metode, hvormed det muligt at lave en spændende menu i Svcd, og samtidig få en ordentlig encoding og brænding?? Håber ikke at min uvidenhed skinner alt for tydeligt igennem i dette spørgsmål; ellers er jeg ihvertfald overbevist om at den vil være fuldstændig forsvundet når du har besvaret mit spørgsmål. God vind, Simon
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 11:06 #1
Du kan prøve med VCDEasy.
Her er en ganske udemærket guide til menuer og kapitler:

http://www.dvdrhelp.com/sefy/?id=chapters2.html
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 11:08 #2
Og skal det være noget mere avanceret, så skal du have fat i TSCV, som du kan hente her:

http://www.tscv.org/download.htm (det er freeware)

og her er en guide: http://www.dvdrhelp.com/sefy/?id=chapters1.html
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 11:11 #3
NB: Uanset hvilken guide du følger, vil du ende op med 2 file (*.bin og *.cue).
Dem kan du brænde med f.eks. Nero, som du jo allerede har:

se her: http://www.dvdrhelp.com/sefy/?id=burning8.html
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
16. februar 2004 - 12:03 #4
Tak for hjælpen indtil videre; men jeg har allerede VCDeasy; men det vil kun arbejde med MPEG2-filer; og jeg ville gerne have at det kunne operere med de filer jeg allerede har konverteret med TMPGE (eller måske kan jeg bare køre den igennem TMPGE, når jeg har lavet menuer etc!)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 16:19 #5
Hvis du har lavet en SVCD med TMPGEnc, så er den allerede MPEG2.
Hvis VCDeasy siger at det ikke er en MPEG2 fil, så har du gjort noget forkert i TMPGEnc.

Men hvis du vil lave noget ordentlig, så vil jeg også anbefale dig at kigge på TSCV, selvom det kræver lidt mere arbejde.
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
04. marts 2004 - 16:52 #6
hej igen, undskyld at dette spørgsmål har lagt dødt i et stykke tid; tror du at jeg kan bruge tscv til at lave menuer hvis jeg vil brænde en dvd også?? på forhånd tak, og jeg skal nok få uddelt point
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. marts 2004 - 14:48 #7
I nero kan du selv bestemme hvordan din menu skal se ud og hvad der skal stå!
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. marts 2004 - 11:14 #8
Hallo!!!!! sker der mere her!
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
22. marts 2004 - 12:10 #9
Ja, Cyberspace. Undskyld. Det endte med, at jeg brugte Ulead Movie-studio. Ok, til mine behov; men fulgte lidt allle dem der havde svaret´s råd; og fik derved forstand på området. Derfor spredt pointgivning. Mangetak for hjælpen, God vind, Simon
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
22. marts 2004 - 12:13 #10
ok- Jeg havde ikke styr på at give flere folk point; men det var Phatlasse, der gav det mest gennemarbejdede og brugbare svar. Tak
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. marts 2004 - 11:56 #11
til en anden gang, du klikker bare på de navne (samtidig med du holder CTRL) nede du vil give point og klikker accepter