Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 13:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

problemer med at få mysql til at køre

jeg har installeret mysql, og har fået det til at virke... sådan da :).. når jeg genstarter min maskine, kører mysql ikke, og jeg kan ikke starte det ordentligt.. på en eller anden måde, har det lykkedes mig at få det til at køre 2 gange, men jeg kan ikke få gang i det nu..
jeg har prøvet følgende i cmd konsol:

net stop mysql
mysqld --remove
mysqld --install (har også prøvet med mysqld-nt --install)
net start mysql
--ingen fejlmeddellelser endnu--

mysql
  Så viser den "ERROR 2003: can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)'

får en længere meddelelse, hvis jeg kører mysqladmin:

mysqladmin status
  mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
  - samme fejl som før -
  Check that mysqld is running on localhost an that the port is 3306. you can check this by doing 'telnet localhost 3306'

prøver så 'telnet localhost 3306'
'Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten på port 3306. Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.'

disse fejl har jeg også haft de andre dage... jeg regner ikke, det har noget med port 3306 at gøre, da jeg kun kører min server lokalt for at teste scipts.. det har som sagt kørt et par gange, men jeg ved ikke, hvad jeg har gjort anderledes de andre gange.. og jeg har prøvet at køre både med og uden server aktiveret..

håber i kan hjælpe... 1
Avatar billede dsj Nybegynder
16. februar 2004 - 13:23 #1
MySQL er ikke installert som en service, og starter derfor ikke op samme med Windows (går ud fra du kører Windows) - derfor kan du naturligvis heller ikke få forbindelse til port 3306.

Jeg mener du kan sætte op i mysqladmin, at MySQL skal starte sammen med Windows.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 13:38 #2
når jeg genstarter viser den stoplyset nede i systemtray.. når jeg skriver net start mysql i cmd bliver stoplyset grønt, for så 2 sek senere at blive rødt..
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 13:45 #3
hvordan sætter man den op til at starte når windows starter?? jeg kan ikke finde det..
Avatar billede dsj Nybegynder
16. februar 2004 - 13:49 #4
Du skal starte winmysqladmin, som lægger et lille ikon i taskbaren. Hvis du venstre-klikker på dette ikon (ligner et lyssignal fra et lyskryds), vælger du "Win NT" >> "Start service".

Hvis du tager og lægger en genvej til mysql/bin/winmysqladmin.exe i din windows-startfolder, vil MySQL starte op samme med Windows.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 13:59 #5
jeg har fået windoze til at starte mysql servicen i kontrolpanel -> administrere -> tjenester -> mysql.. den startede automatisk ved logon.. men selv, når jeg starter mysql fra tjenester, lukker den ned nogle få sekunder senere.. jeg fatter banjo af det hele..
Avatar billede dsj Nybegynder
16. februar 2004 - 14:06 #6
MySQL prøver at starte, men kan ikke. Hvis du i mysql.ini har sat bindaddress til noget forkert, kan dette være årsagen.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 14:13 #7
d:\windows\my.ini:

#This File was made using the WinMySQLAdmin 1.4 Tool

#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions

[mysqld]
basedir=D:/Programmer/Apache Group/mysql
#bind-address=10.0.0.2
datadir=D:/Programmer/Apache Group/mysql/data
#language=D:/Programmer/Apache Group/mysql/share/your language directory
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=D:/Programmer/Apache Group/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=mathias
password=mathias
QueryInterval=10
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 14:14 #8
jeg kan ikke lige se, om der skulle være nogen fejl her..
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 14:36 #9
jeg reinstallerede det (igen!!!) og nu ser det ud til at virke selv efter at jeg har genstartet computeren.. tak for jeres tid..
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2004 - 13:13 #10
kunne ikke få det til at virke..
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2004 - 00:57 #11
jeg lukker... kan ikke huske, om jeg fik det til at virke, men tror det ikke..