Avatar billede stroehm Nybegynder
24. september 1999 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Billeder

Jeg udlover points til nogle fede links , hvorfra jeg kan hente billeder (flotte, forskellige, rimelig store)- gratis.
De skal kunne bruges effektivt til sammenkopi af collager i ps, der må meget gerne være noget at vælge imellem..
Avatar billede websharx Nybegynder
24. september 1999 - 12:48 #1
Brug altavista.com's image finder.

Jeg benytter mig normalt af tonystone.com eller photodisc.com - men der ska' man jo betale ..
Avatar billede lazze Nybegynder
24. september 1999 - 12:49 #2
Prøv mig www.razmuzen.dk eller vælg alta vista og klik i checkboxen under images og skriv et søgeord....
Avatar billede hypermind Nybegynder
24. september 1999 - 13:07 #3
Køb Euroman, Femina og Bo Bedre og scan billederne derfra. Så styrer du selv opløsning og billedestørrelse.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 1999 - 13:32 #4
Nu kommer det an på hvilke billeder du søger, men du får mange forskellige hvis du søger hos altavista.
Et andet godt sted er hvis du går ind på jubii, under deres kunst og kultur, her kan du finde links til steder med forskellige billeder.
http://www.jubii.dk/Kunst_Kultur/Fotografi/
Det skulle ikke undre mig om andre søge maskiner havde lign. kataloger.
Avatar billede nekrolai Nybegynder
24. september 1999 - 14:15 #5
husk lige copyright hva?
Avatar billede skjoldby Nybegynder
24. september 1999 - 14:26 #6
Websharx>>> hvad er prisen for dem???

Hypermind>> Man scanner sgu da ikke reproduceret billeder. Det bliver da for grimt, med mindre du har en dot scanner og skal reproducere dem igen.

Jeg bruger også Altavista på: http://image.altavista.com/

/skjoldby
Avatar billede hypermind Nybegynder
24. september 1999 - 14:34 #7
-> Skjoldby
Hvis det er til en collage kan man nok godt bruge rasteriserede billeder. Tricket er at scanne i et højt dpi-tal og derefter skalere billedet ned.
Avatar billede websharx Nybegynder
24. september 1999 - 15:33 #8
Prisen variere fra site til site, det kommer også an på opløsningen af billedet, typisk koster et 72 dpi billede alt mellem $15 og $25 dollars, og et 300 dpi billede ka' koste helt op til $200 bananer. Men det er jo alligevel kunden der kommer til at betale gildet i sidste ende ;)
Avatar billede websharx Nybegynder
24. september 1999 - 15:37 #9
Problemet med billeder man finder på nettet, og "låner" fra blade osv, er at de ikke kan bruges i forbindelse med størrer projektet, da du så risikere at få copyright loven på nakken .. i det hele taget skal man holde sig fra at bruge andres billeder til kommercielt brug, med mindre man har købt dem, selv fremstillet dem, eller på anden måde har fået lov til at benytte dem.