Avatar billede cbudtz Nybegynder
29. februar 2004 - 15:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slipper man af med den scrollbar?

Hvordan slipper man af med den unødvendige horisontale scrollbar, der dukker op selvom der er masser af plads i frames'ne?:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="*" cols="255,*" framespacing="2" frameborder="yes" border="0">
  <frame src="html/menu.htm" name="leftFrame" frameborder="no" scrolling="no" >
  <frame src="html/main.htm" name="mainFrame" scrolling="auto">
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. februar 2004 - 15:39 #1
RET

<frame src="html/main.htm" name="mainFrame" scrolling="auto">

til

<frame src="html/main.htm" name="mainFrame" scrolling="no">
Avatar billede cbudtz Nybegynder
29. februar 2004 - 15:41 #2
Ja, det har vi prøvet, men hvis der er mere teskt længere nede på siden, kan man jo ikke komme ned til det uden en vertikal scrollbar. Derfor skal der være en scrollbar vertikalt, men ikke horizontalt...
Avatar billede cdc Novice
29. februar 2004 - 15:51 #3
hvis det er en horizontalt, er det som regel den fejl at det doc som du skal have ind i din frame er for bred. Hvis det er lavet i en tabel, lav det så 20px mindre i bredden en framen er da der skal være plads til en scrollbar i siden når den står på auto
Avatar billede Kengun Praktikant
29. februar 2004 - 17:20 #4
Du kan også ændre bredden på tabelen til 100%, så vil den selv tilpasse sig automatiskt.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
01. marts 2004 - 11:14 #5
Hmm... Det mystiske var at scrollbaren ikke forsvandt selv om tabellen var sat til 100%, det virkede tilgengæld med tabellen på 90%, men uvist af hvilken grund kommer den horizontale scrollbare stadig når den vertikale kommer på - hvorfor hulen gør den det?
Avatar billede Kengun Praktikant
01. marts 2004 - 11:50 #6
hmmm, er det muligt at se din side på nættet?
Avatar billede cbudtz Nybegynder
01. marts 2004 - 17:58 #7
Jeg skal prøve at se...
Avatar billede Slawomir Seniormester
02. marts 2004 - 10:28 #8
cdc kig lige herinde 444888
Avatar billede mette_hansen Nybegynder
05. maj 2004 - 10:45 #9
Hejsa.. Jeg har muligvis et bud på det..

Du skal i den side du henter ind i framen skrive  style="overflow-y: hidden; overflow-x: yes    i din body

Eks:
<body text="#000000" background="ny/grafik/baggrund.gif" link="#000000" vlink="#000000" alink="#006699" style="overflow-y: hidden; overflow-x: yes">
Avatar billede mette_hansen Nybegynder
05. maj 2004 - 11:02 #10
Det var selvfølgelig et svar
Hejsa.. Jeg har muligvis et bud på det..

Du skal i den side du henter ind i framen skrive  style="overflow-y: hidden; overflow-x: yes    i din body

Eks:
<body text="#000000" background="ny/grafik/baggrund.gif" link="#000000" vlink="#000000" alink="#006699" style="overflow-y: hidden; overflow-x: yes">