Avatar billede callesen Praktikant
03. marts 2004 - 11:35 Der er 5 kommentarer

Active link bevares

På en side har jeg en menu og tre iframes. Link i menuen åbner en ny menu i iframe_1 - link i iframe_1 åbner en menu i iframe_2 - link i iframe_2 åbner en side i iframe_3. Link er stylet med CSS.
Når jeg klikker i iframe_1 vises linket som aktivt, men dette forsvinder når jeg klikker på link i iframe_2.
Kan man lave noget - gerne enkelt - så linket i iframe_1 vedbliver med at se 'active' ud?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. marts 2004 - 11:42 #1
Kan du vise et eksempel?

Hvis det lader sig gøre bliver det noget alá parent.links[4].focus();
Avatar billede callesen Praktikant
03. marts 2004 - 12:02 #2
Linket i iframe_1 ser sådan ud:
<a href="dds_106.html" target="salme" onclick="parent.sib.location.href='sib_fram.html';">
Linket i iframe_2 ser sådan ud:
<a href="000_sib_htm/002b.htm" target="sib">
I det eksterne CSS er der stylet sådan:
a:link
{
color : #333333;
text-decoration: none;
font-weight:lighter;
}

a:visited
{
color : #333333;
text-decoration: none;
font-weight:bold;
}

a:hover
{
color : #000000;
font-style: italic;
font-weight:bold;
text-decoration: underline;
}

a:active
{
color: #ff0000;
font-weight:bold;
}
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. marts 2004 - 12:16 #3
<a href="dds_106.html" target="salme" onclick="parent.sib.location.href='sib_fram.html';" name="link1">

<a href="000_sib_htm/002b.htm" target="sib" name="link1" onclick="parent.links['link1'].focus();">

sårn i den dur?
Avatar billede callesen Praktikant
03. marts 2004 - 12:45 #4
Det virker desværre ikke. Jeg har klippet og klistret så det er næppe noget med 'stavekontrol'. Link 'decoration' skifter tilbage.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. marts 2004 - 13:07 #5
Jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre at give den fokus tilbage - Jo fokus men nok ikke den stiblede linie omkring - Derfor min kringlede første kommentar.