Avatar billede simon_thrown Nybegynder
03. marts 2004 - 13:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man leje en S-vhs video??

Goddag.
Mit tv-tunerkort har en indgang, med et fordelerstik, hvor jeg bl.a. kan sætte et Super-vhs stik i. Da jeg gerne ville prøve at føre nogle vhs-bånd over på min computer over på min com., i så god kvalitet som muligt, skulle jeg bruge en S-vhs vcr. men hvor er det nu lige man får fat i en sådan, hvis man ikke har tænkt sig at bruge hele børneopsaringen?? - havde tænkt jeg ville leje én, men kan ikke rigtigt finde et firma hvor jeg kan dette! (men øhh, er det overhovedet nødvendigt med en S-vhs??) God vind og tak for hjælpen, Simon
Avatar billede norbert Nybegynder
03. marts 2004 - 13:21 #1
Hvis dine optagelser er optaget i almindelig vhs-kvalitet, får du ikke mere kvalitet af at afspille dem på en s-vhs maskine, med mindre dine optagelser er optaget i s-vhs-kvalitet.
Norbert.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
03. marts 2004 - 13:22 #2
En nyere video kan altså sagtens bruges, Hvis bare den har en scart udgang, Så går du ned i Fona eller ligenden og købe en converter fra scart til S-Vhs koster vel 100 Kr og så har du hvad du skal bruge

MC
Avatar billede norbert Nybegynder
03. marts 2004 - 13:24 #3
Men der kommer IKKE s-vhs kvalitet ud af det, når det IKKE er optaget i s-vhs. Du får jo heller ikke farver på en sort-hvid film, bare fordi du ser den på et farve-TV!?!
Avatar billede norbert Nybegynder
03. marts 2004 - 13:25 #4
Men ellers har mc.lucifer ret med hensyn til kabler.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
20. marts 2004 - 16:57 #5
Hvad fandt du ud af her?
Norbert :-)
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
22. marts 2004 - 12:16 #6
undskyld manglende point-uddeling (går udfra at det er hvad du hentyder til Norbert), det endte med, at jeg købte en god 6-hovedet normal video, og så tog det den vej. Tak for hjælpen, God vind, Simon
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. marts 2004 - 12:17 #7
Ok, Held og lykke med projektet

MC
Avatar billede norbert Nybegynder
22. marts 2004 - 12:24 #8
Det var nu ikke kun derfor - :-)
Men jeg siger da tak for point.
mc.lucifer, skal vi dele pointene, du kom jo også med et svar?
Norbert :-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. marts 2004 - 12:25 #9
nobert>>NP jeg klare mig *S*

MC
Avatar billede norbert Nybegynder
22. marts 2004 - 12:33 #10
:-)
Så takker jeg endnu en gang
Norbert :-)
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
22. marts 2004 - 12:34 #11
(ups, undskyld at du ingen point fik, M.C.)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. marts 2004 - 12:34 #12
simon>> Som sagtjeg overlever *S*

MC
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
22. marts 2004 - 12:41 #13
Hvis I er interesserede så gjorde jeg det mere præcist på den måde, at jeg satte et scartOut stik bag i min video. Der satte jeg så en s-vhs ledning i, som jeg så (ved hjælp af en adapter ledning ved min computer igen) "konverterede tilbage til et normalt composite-kabel, og kørte det ind af den port. (Hvis jeg satte det direkte i S-vhs stikket, blev billedet dårligt. men på min måde blev billedet bedre end ved at køre composite lige fra Vhs til com). Lyden tog jeg så bare fra Audio-out på videoen.
Glæder mig snart til igen at drikke af den kilde af digital visdom, som i får til flyde her på siden. God vind, Simon