Avatar billede skovfoged Nybegynder
06. marts 2004 - 17:41 Der er 8 kommentarer

xvid til divx/mpeg4

Jeg har en fil som er en xvid den skal jeg have lavet om til divx/mpeg4 for at afspille den på min dvd afspiller nede i stuen,
hvad skal jeg gøre for at det bliver godt???????
Avatar billede norbert Nybegynder
06. marts 2004 - 18:47 #1
Kan du ikke afspille den fil, du har? Din xvid-fil er jo en mpeg4-fil. Og de fleste DVD-afspillere, der også afspiller DIVX, kan normalt også afspille xvid-filer.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. marts 2004 - 18:50 #2
Ellers kan du jo prøve her:
http://www.digitalempire.ath.cx/content.php?article.62
men er du sikker på, at det er divx, du vil have det konverteret til? Hvad hedder din fil?
Avatar billede skovfoged Nybegynder
06. marts 2004 - 19:24 #3
video komprimering er xvid,25 billeder i sekundet,lydformat mpeg layer-3.
min dvd afspiller er en denver dvd-438,når jeg sætter denne film i xvid,så spiller den ca 10 sec så går den i pausebillede og kan ikke køre videre,
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 09:02 #4
En DVD afspiller der kan afspille DivX, kan også afspille Xvid, da de begge er mpeg4 som Nobert allerede har sagt. :o)

Problemet er dog, at i begge codecs kan der bruges forskellige indstillinger der gør at de ikke overholder "standarden" for de DVD afspillere der i dag fås.

Det er derfor at f.eks. DivX codec'et har forskellige profiler man kan vælge imellem, når man encoder sine film. Hvis man slår disse profiler fra, og selv vælger sine indstillinger (f.eks. GMC), så kan den ikke afspilles på din DVD afpiller.
Det samme gælder for Xvid.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige med hvilken indstillinger din film er encodet, men vil du være sikker på at den kan afpilles i din DVD, så skal den re-encodes til f.eks. DivX, og så huske at bruge en af de profiler du kan vælge i mellem.

Men vær opmærksom på, at når du re-encoder din film, vil der komme noget kvalitetstab.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
07. marts 2004 - 11:22 #5
hvordan finder jeg ud af hvilken "codec" jeg skal bruge,eller "profiler" når jeg kigger i brugsanvisningen står der ikke noget om nogle indstillinger.
Som tidligere er det en denver dvd-438 som kan afspille mpeg4.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
07. marts 2004 - 12:07 #6
jeg har et link til min dvd afspiller.http://www.denver-electronics.com/dvd438(news).htm
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 20:30 #7
tænk ikke så meget på din DVD afspiller. det er når du encoder din film, du skal vælge én af de forud defineret profiler. Disse profiler sikre at din film kan afspilles i din DVD afspiller.

Norbert har allerede lagt et link til en guide. Men vær stadig opmærsom på at du sikkert vil miste lidt kvlitet
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2004 - 12:58 #8
oO(hvordan mon det går ?)