Avatar billede morten__nielsen Nybegynder
07. marts 2004 - 14:23 Der er 12 kommentarer

Min skærm tænder ikke efter ændring på multiplieren

Efter at have ændret min multiplier fra 10x til 12x tændte min skærm ikke da jeg genstartede...

har haft batteriet ude, men uden resultat..

er der evt. noget der er brændt af?

påforhånd tak.
-Morten Nielsen
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 14:27 #1
sæt den tilbage til 10x og genstart. Jeg tør ikke gætte om cpuén er brændt af?
Avatar billede morten__nielsen Nybegynder
07. marts 2004 - 14:30 #2
Men jeg kan so ikke se noget da min skærm er sort?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 14:34 #3
nå nej det var vist et lidt hurtigt svar *ggg,
Så skal du resette din bios med jumper reset -  se her: husk at slukke pc når du resetter.
http://www.teamplayinc.com/Tech/BIOS%20Reset.pdf
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
08. marts 2004 - 12:02 #4
find den jumper der resetter din bios...

hvis den står på punkt 1-2 så flyt den over til punkt 2-3... vent ca 20 sekunder, og flyt den tilbage...

så burde det virke...
Avatar billede morten__nielsen Nybegynder
08. marts 2004 - 12:44 #5
Mit Bundkort er et A7V133, nogen der ved hvor reset jumperen sidder?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 12:45 #6
->tonnilerche, ved ikke om du læste mit svar?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 13:49 #7
Her er manualen. Jeg kan ikke se nogen bios reset jumper- mærkeligt nok.
For at ressette kan du slukke+fjerne strømkabel og tage batteri ud i 2 minutter. Det har du måske gjort?
http://www.asus.com/pub/asus/mb/socka/kt133a/a7v133/a7v133-105.pdf
Vender tilbage, da en anden mulighed er at jumpe indstilingerne på bundkortet, multiplier og bus.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 14:06 #8
Indstil dit bundkort til jumpermode. Åbn pdf filen.
Dette er forudsat at alle andre jumpere står til default, følg manualen.
s. 18 flyt JEN jumper til 1-2 = jumper mode.
s.22 pkt.7 indstil bushastighed= interne cpu speed på DSW. Hvor meget er din cpu på?
s. 23 pkt.8 indstil multiplier på DSFID til 10x.
s.24 pkt.9 Jeg ved ikke lige hvad den skal stå til? pr. default står den til jumper free. Prøv en indstilling i midten f.x.1,5V
Når du har lavet alle disse indstillinger bør du kunne starte op - hvis ikke cpuén er brændt.
Avatar billede bullerqwerty Nybegynder
10. marts 2004 - 16:44 #9
Har du prøvet at sætte skærmen til en anden pc for at se om skærmen virker?
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
10. marts 2004 - 18:45 #10
hvor nyt er bundkortet og cpu?

prøv evt at tage cpu'en ud og sætte den i igen?
Avatar billede morten__nielsen Nybegynder
10. marts 2004 - 19:21 #11
Har købt noget ny computer, noget brændte af i den gamle...

Har istedet købt:
Asus P4P800, 2,8 ghz Intel P4, 512 DDR

Men mange tak for jeres svar..

-Morten
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2004 - 19:35 #12
ok , men det er sikkert cpuén der er gået på den anden. håber du kunne bruge svarene.