Avatar billede e-blog Nybegynder
07. marts 2004 - 18:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et rss feed ud fra sin blog?

Bloggen er baseret på en MySql db. og jeg ønsker at lave et xml/rss feed.

Jeg aner INTET om rss og har brugt et par dage på at læse om dette + følge et par tutorials - hvilket ikke var en succes!

Jeg kan i teorien godt finde ud af at lave en .xml fil med <channel> <title> <description> og alt det dér. men det jeg IKKE forstår er hvordan det automatisk opdatere xml eller rss filen, hvis jeg skriver et nyt blog-indlæg.

Hvordan gør jeg?

På forhånd tak!
Avatar billede e-blog Nybegynder
08. marts 2004 - 07:28 #1
Jeg lukker :(
Avatar billede exp Juniormester
08. marts 2004 - 08:53 #2
Hvorfor?

Havde du forventet svar efter 13 timer?

Eksperten er et forum, ikke en chat...
Avatar billede schaefner Juniormester
08. marts 2004 - 09:06 #3
<?php
define('"tab","\t");
define('"nl","\n");

$sql_output = mysql_query("SELECT title,description FROM tbl_name") or die(mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($sql_output, MYSQL_ASSOC)) {
  echo '<item>'.nl;
  echo tab.'<link>http://domain.com/path/to/news/</link>'.nl;
  echo tab.'<title>'.$row['title'].'</title>'.nl;
  echo tab.'<description>'.$row['description'].'</description>'.nl;
  echo '</item>'.nl;
}
?>

det burde være grundideén. Selvfølgelig skal der også tilføjes de resterende tags omkring, men det kan du vel selv?

mvh:jesper.sørensen