Avatar billede haahr2 Nybegynder
02. februar 2001 - 11:11 Der er 10 kommentarer

filformatet .avi

Hvad for et program skal jeg bruge til at afspille filformatet .avi i?

Avatar billede disky Nybegynder
02. februar 2001 - 11:12 #1
hvis det er ægte .avi brug quicktime

men er det DivX .avi skal du bruge windows media player efter at du har installeret et divx plugin
Avatar billede microtec Nybegynder
02. februar 2001 - 11:13 #2
Du kan også benytte Windows Media player.
Den skulle være installeret i Windows default.

Jeg tror næsten den selv starter, hvis du klikker på din AVI-fil. Det gør den hos mig :o)
Avatar billede disky Nybegynder
02. februar 2001 - 11:17 #3
den kan ikke afspille quicktime .avi filer :(
Avatar billede microtec Nybegynder
02. februar 2001 - 11:33 #4
disky >> Det gør jeg da altid. Jeg har ikke installeret noget ekstra plugin.
Kan det være noget med hvilken windows-version man benytter? Jeg benytter Windows-98 og der er ingen problemer. Jeg har lige testet en ekstra gang :o)
Avatar billede disky Nybegynder
02. februar 2001 - 11:35 #5
win2k

og jeg har indtil flere .avi filer som kun quicktime kan afspille
Avatar billede microtec Nybegynder
02. februar 2001 - 11:41 #6
Det fatter jeg ikke.
På min gamle Windows-95 maskine havde jeg Quiktime installeret, men på min \"nye\" PC har jeg aldrig haft behov for det.

Nå, men der er da ikke andet for at haahr2 prøver.
Avatar billede disky Nybegynder
02. februar 2001 - 11:42 #7
korrekt
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. februar 2001 - 11:50 #8
jeg har ogsa haft problemer med at afspille .avi filer i media player
mmen efter jeg fik 7.0 virker alt
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. februar 2001 - 11:52 #9
omkring det der DivX hvordan konvertere man .avi til DivX?
Avatar billede madizone Nybegynder
04. februar 2001 - 21:27 #10
AVI-afspilleren er standard i Windows 95 og senere.
Problemet er bare at AVI ikke i sig selv er noget format - AVI er flot en fællesnævner for en masse formater så som DivX, Cinepac, MS-CRAM, Indeo, Uncompressed, M-JPEG m.fl.
Med til Win95/98 kommer understøttelse af en række af de mest udbredte formater, skal der understøttes flere AVI-formater skal der installeres ekstra codecs, codec står for COmpressionDECompression, og indeholder informationer om hvordan et AVI-format skal afspilles eller komprimeres(hvis du skal gemme et videoklip).
Så hvis din AVI-fil ikke vil spille, så kan der være 2 grunde :
1. Filmen ligger i et format som din Win95/98 ikke understøtter pr. standard, derfor skal du have fat i et codec som giver understøttelse af det ønskede format - du skal lige finde ud af hvilket format det er først.
2. Filen med filmklippet er beskadigt eller ukomplet - der er ikke noget at gøre...

AVI kan altså være hvad som helst, og lægger det i et sjældent format, så skal du også have fat i et codec til din media player så du kan afspille...
Sort snak?

Bare spørg løs!