Avatar billede e-blog Nybegynder
09. marts 2004 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genererer en xml/rss fil ud fra en database

Jeg har en blog jeg ønsker et xml eller rss feed på. selve blog-indlægget bliver tilføjet i en MySql database.

Jeg er virkelig på bar bund i forhold til hvordan jeg opdatere en rss/xml fil med de nye indlæg. Hvordan gør man?

Til orientering spurgte jeg i xml kategorien hvorefter nute gav mig et svar/ledetråd - Dog troede han at jeg ledte efter en asp løsning.

Hans ledetråd :

<%

' Udfør dine INSERT operationer over dette. Efter du har indsat dine data, udfører du dette

Dim strRSS : strRSS = "<?xml version=""1.0"" encoding=""iso-8859-1""?><rss version=""2.0"">"
strRSS = strRSS & "<channel><title>Verden ifølge Thomas</title><link>http://thomas.e-blog.dk/</link><description>En personlig blog for Thomas</description>"

Dim strSQL    : strSQL = "SELECT * FROM minTabel"
Dim objConn : Set objConn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
Dim strDSN    : strDSN = "[ DINE CONNECTION DETAILS ]"
objConn.Open strDSN
Set objRS = objConn.Execute( strSQL )

while not objRS.EOF
    strRSS = strRSS & "<item>"
    strRSS = strRSS & "<title>" & objRS( "title" ) & "</title>"
    strRSS = strRSS & "<link>" & objRS( "link" ) & "</link>"
    strRSS = strRSS & "<description>" & objRS( "description" ) & "</description>"
    strRSS = strRSS & "</item>"
    objRS.MoveNext
wend
objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
strRSS = strRSS & "</channel></rss>"

Dim objFSO : Set objFSO = Server.CreateObject( "Scripting.FileSystemObject" )
Set objRSSFile = objFSO.CreateTextFile( "[STI TIL DIN RSS FIL]", true )
objRSSFile.Write( strRSS )
objRSSFile.Close
objFSO.Close
%>

problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal oversætte det..

Kunne nogen være så elskværdige at hjælpe mig på rette vej?

ps. Skær det ud i pap, da jeg virkelig er på bar bund!

På forhånd Tak!
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. marts 2004 - 12:05 #1
Det ligner overhovedet ikke PHP. (hint)
Avatar billede e-blog Nybegynder
09. marts 2004 - 12:39 #2
Sjovt.. Skrev også det var et ledetråd i asp..

Læs dog mit spørgsmål!
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. marts 2004 - 12:49 #3
Ah beklager. Så spørgsmålet er egenligt hvordan du laver det samme kode i php?
Avatar billede e-blog Nybegynder
09. marts 2004 - 12:51 #4
Jeps.. jeg har googlet nettet tyndt efter en forklaring på hvordan jeg generere en xml/rss fil ud fra en database.. No luck!
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. marts 2004 - 13:09 #5
http://dennis.moellegaard.dk/v4/php/rss.php?source=1

SQL'en skal laves om så den passer til din database.
Avatar billede e-blog Nybegynder
09. marts 2004 - 15:37 #6
Tak..