Avatar billede bollo Nybegynder
02. februar 2001 - 22:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gem billeder fra nettet ved tryk på en knap.

Hvordan laver man et script der kan tage nogle billeder der ligger ude på nettet (1 til 100.jpg) og gemmer dem lokalt på min HD.

helst hvor man kan angive adresse til et biblotek på nettet, og et \"fra\" \"til\" nummer på billederne.

Bollo
Avatar billede ml Nybegynder
06. februar 2001 - 12:28 #1
hmmm.. Tror ikke det kan lade sig gørre ! ;]
Avatar billede blazer Nybegynder
06. februar 2001 - 12:34 #2
joda...i visual basic skal du bruge winsock control til at connecte til serveren på port 80..så laver du en Get http://denserver.dk/1.jpg

og 2 osv i en for nexct løkke..de data serveren så returnerer skal du gemmei en fil..så nemt er det :=)
Avatar billede bollo Nybegynder
06. februar 2001 - 21:37 #3
Tak for svaret..

Jeg er ikke så stærk i visual Basic, hvad bruger man winsock + port 80 til?

Jeg lukker spørgsmålet.

Daddo
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. februar 2001 - 23:37 #4
Kunne også bruge komponenten ASPTear !

http://www.alphasierrapapa.com/IisDev/Components/AspTear/

Mvh.
Morpheus