Avatar billede gudbergsen Nybegynder
13. marts 2004 - 17:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 problem

Hej!

Jeg har købt et Sandberg USB2 Boost (3+1) kort - det virker i og for sig godt nok men der er det problem at hvis der sidder noget i en af portene kan computeren ikke starte op.

Piller jeg stikket ud, så kortet ikke bliver benyttet, starter computeren op uden problemer.

Nå så computeren er startet op kan jeg sætte stikket i igen og så kører de tilsluttede enheder som de skal.

Men det er en smugle besværligt at skulle om bag på computeren og hive stikket ud og sætte det i igen hver gang jeg skal starte computeren.

Er der nogen der kender en løsning på det problem?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. marts 2004 - 20:59 #1
hvad er det for noget hardware du tilsluttet, kom til at tænke på at hvis det er en hd el. brænder..kunne det være at der var en bios konflikt, da de nok ikke er gendkendt i bios..??..blot et skud i tågen.???
Avatar billede nikolan Nybegynder
14. marts 2004 - 00:47 #2
Har du installeret SP1?
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
14. marts 2004 - 01:29 #3
Jeg skal tilslutte en USB --> Ethernet adabtor og 2 harddiske og har prøvet at kun havde en af delene i og uanset hvad opstår problemet - så det er ikke kun ved harddiske.

Ja, jeg har indstalleret SP1
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 12:27 #4
Har du sat din pc til at kunne boote op med USB-enheder ???

(Dette gøres inde fra BIOS)

/Martin
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
15. marts 2004 - 16:47 #5
Det har jeg ikke gjort noget for - tjekker lige lidt senere på dagen! - er det ikke noget der er slået til fra fra start?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 20:38 #6
Nej, det er den ikke sat op til som standard.

/Martin
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
23. marts 2004 - 10:27 #7
jeg har opgivet at få det til at virke - den bios der sidder i den computer er slet ikke lavet til at styre noget usb
Avatar billede martinowitz Nybegynder
24. marts 2004 - 17:35 #8
Har du kigget på Sandbergs hjemmeside ?? (Husk, aldrig giv op, før at alle muligheder er udtømte)

:-)

/Martin
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
24. marts 2004 - 21:52 #9
Ja det har jeg - jeg var forleden dag nede i butikken hvor jeg købte det og snakkede med dem - de kunne heller ikke forstå det. Men tilbød mig at prøve et andet af et andet fabrikat. Det har jeg så også prøvet, og problemet er det samme.

Det du skriver om USB-enheder i bios, jeg kan overhoved ikke finde noget der ligner noget i den retning i bios. Har du nogen forslag til hvad det kan hedde!
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. marts 2004 - 10:53 #10
Du skal prøve at søge efter, hvorledes din computer kan boote op ?? Eventuelt se i manualen efter dette punkt ??

/Martin
Avatar billede gudbergsen Nybegynder
10. januar 2007 - 23:09 #11
Lukker