Avatar billede larslars Nybegynder
15. marts 2004 - 09:30 Der er 14 kommentarer

Installation af dansk internet explorer på engelsk standard serve

Jeg har en engelsk standard windows server 2003 hvorpå jeg gerne vil ligge en dansk version af internet explorer. Jeg har lige reformateret bæstet og lagt windows på igen. Den nyværende version af IE er engelsk 6.0.3790.
Mit problem er at den ikke vil godtage en 6.1 version på dansk - den kommer med meddelsen:
Installationsprogrammet af konstateret at en nyere version af IE allerede er installert på systemet. Installationsprogrammet kan ikke fortsætte.
Hvordan får jeg den til at æde den danske version.
Skal jeg hente en special IE version til windows 2003 server?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. marts 2004 - 09:36 #1
du skal først fjerneden engelsk version før du installere den dansk..

Sådan reinstaller du internet explorer.

Metode 1:
Gå til Kør og tast følgende:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

Du vil blive bedt om at indsætte din Windows XP CD hvor IE.EXE fra mappen i386 skal bruges.

Gå til Windows Update og hent de nødvendige sikkerhedsopdateringer.

Metode 2:
I Microsofts KB article 318378 findes bl.a. denne metode til at geninstallerer IE og eller OE.

Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).
Hvis du vil geninstallerer Internet Explorer skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).

prøve det her
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. marts 2004 - 09:37 #2
så kan du kør installation af explorer på dansk og husk at hente update bagefter..
og kør windows update..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. marts 2004 - 09:38 #3
Avatar billede larslars Nybegynder
15. marts 2004 - 10:20 #4
Jeg har nu forsøgt begge metoder - samt metode 2 hvor jeg endda forsøgte at overskrev den engelske version med en dansk version fra en windows2000 cd. Jeg har udover ie sat outlook express og adress book til 0 i regedit. Stadig ingen effekt. Den kommer med samme fejl.
Jeg går ud fra at det skyldes at jeg kører med en windows 2003 server - ikke xp - og sikkerheden derfor er noget højere.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 10:40 #5
Hvorfor vil du i det hele taget skifte IE ud på en Server ??

/Martin
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. marts 2004 - 10:41 #6
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 10:49 #7
Jeg tror ikke at du kan fjerne IE fra en 2003-server, og da slet ikke installere den med en DK-version.

2003-serveren er jo bygget noget anderledes op i forhold til de andre Windows-versioner, når det gælder koden.

/Martin
Avatar billede larslars Nybegynder
15. marts 2004 - 11:05 #8
Jeg vil skifte IE ud fordi jeg vil køre Terminal Server på den - Der skal kobles ca. 20 brugere til (bla. lagerfolk) som ikke er så stærke i engelsk. De skal både benytte internettet og outlook express - som i øjeblikket vil fremgå på engelsk! Derfor kunne det være lækkert at få det hele på dansk (så undgår jeg brok over det)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. marts 2004 - 16:33 #9
jeg mener godt du kan med en nyere version. hent IEsp1 herfra: http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede larslars Nybegynder
18. marts 2004 - 16:39 #10
Jeg har netop forsøgt med IEsp1 - samme besked! Jeg må vidst konstatere at det ikke kan lade sig gøre! Jeg lader den lige stå lidt mens jeg forhører mig andre steder på nettet og ved microsoft - hvis jeg finder et svar kommer der self. besked her!
Avatar billede djtj Novice
19. marts 2004 - 11:57 #11
Jeg tror det bedste løsning ville være at installere den danske version af Windows Server 2003. Så får brugeren jo et 100% dansk sproget interface - og samtidig slipper du for det bøvl du har med at få opdateret IE og Outlook Express.

Det er ikke utænkeligt, at du du løber ind i problemer senere, hvis du blander sprogversionerne. Husk på at IE trods alt rækker ret langt ind i operativsystemet.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
19. marts 2004 - 12:19 #12
djtj->
"Jeg tror det bedste løsning ville være at installere den danske version af Windows Server 2003"

findes sådan en?.............
Avatar billede martinowitz Nybegynder
19. marts 2004 - 12:31 #13
Der findes ingen dansk version af Server 2003.

Men Microsoft har noget Language Pack og diverse Tools til DK - men jeg er ikke sikker på, at det kan bruges til andet end Office pakkerne og de almindelige OS-systemer.

Undersøger det lige nærmere.

/Martin
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
19. marts 2004 - 12:45 #14
det er der ikke, jeg har ellers håbet at djtj kom med en link eller erfaring hvor han hørt eller brugt den danske version af Windows Server 2003...!!!
og er enig med dig martinowitz.