Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
17. marts 2004 - 16:32 Der er 4 kommentarer

Boot på SATA PCI controller på et ASUS bundkort

HEjsa, jeg har virkelig brug for hjælp her...

Jeg købte mig en 36gig SATA150 10K harddisk i dag, samt en Q-Tec SATA controller.

Jeg har smækket PCI SATA controlleren i PCI # 1 på ASUS P4B533-E boardet.

Controlleren melder fint at den finder harddisken - og derefter vælger jeg at den skal boote fra min windows cd-rom.

Skærmen blinker én gang, og der står PRESS ANY KEY TO REBOOT.

Når controlleren ikke er sat i computeren - dvs. hvis jeg piller den fra - booter den fint fra cd-rommen.

Help? :S
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
17. marts 2004 - 18:18 #1
Har nu prøvet at smide en SCSI controller i systemet med et scsi cd-rom drev - den vil heller ikke boot'e ad den vej.
Avatar billede sukos Juniormester
17. marts 2004 - 18:21 #2
ehh, i din bios, (del knap ved boot, mener jeg), så sæt boot rækkefølge her.
(men har du vel gjort?)
Avatar billede sukos Juniormester
17. marts 2004 - 18:22 #3
ehh, og hvorfor boote på PCI, når du efterflg. vil boote på CD?
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
17. marts 2004 - 18:28 #4
Ja, boot sequence står pt. til SCSI device først...

Så jeg prøver at få maskinen til at boote op på en cd, så jeg kan installere windows på sata disken.