Avatar billede night-stalker Nybegynder
04. februar 2001 - 19:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med nedlukning!!!

Jeg har problemmer med nedlukning i win2000.
når jeg siger at den skal lukke ned genstarter den.

håber nogen kan hjælpe med det lille problem.

ps.. Det er ikke noget problem i winMe eller win98 se eller linux.

pps.. Jeg har prøvet at aktiverer advanced strømforsygning.

på forhånd Tak!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2001 - 20:08 #1
Har du prøvet at trykke cnt + alt + delete, og undersøgt din opsætning. Du kan nemlig, selv bestemme om den skal genstarte eller lukke ned.

/per
Avatar billede cc2000 Nybegynder
04. februar 2001 - 20:32 #2
det problem har været oppe MANGE gange.. det er din hal.dll der skal udskiftes.... gå ind på dem der har lavet dit bundkort´s hjemmeside og se om du kan downloade en fil der hedder hal.dll ellers prøv at bruge de andre der ligger på win2k cd´en!
Avatar billede karstenh Nybegynder
05. februar 2001 - 07:55 #3
************************************************
Windows 2000 Tips & Tricks UPDATE
The latest Windows 2000 and Windows NT tips and tricks from
Windows 2000 FAQ
http://www.windows2000faq.com

*************************************************

Q. How can I keep my ACPI-enabled PC from restarting instead of shutting
down?

A. First, make sure your Advanced Configuration and Power Interface
(ACPI)-enabled computer has an ATX case. You can usually tell this by
looking at the back of your computer on the power supply. If the power
supply has only one plug and a small switch on it, the case is probably
an ATX case. If you don\'t have an ATX case, you\'ll have to find out how
to remove automatic shutdown (which turns off power on ATX computers).
  Second, download and install Windows 2000 Service Pack 1 (SP1), which
includes an updated version of hal.dll, the culprit file in the shutdown
issue. You can get SP1 from the Microsoft Web site:
http://www.microsoft.com/windows2000
  After you download and install SP1, the computer will attempt to
restart. If this fails, wait until the computer presents a black screen
and you see no evidence of hard disk activity. Then, press the reset
button on the computer (or switch the power to it off and on). When
Win2K starts up again, all should be well!
  Thanks to Erik Tomlinson for this tip.

|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|-+-|

Thank you for reading Windows 2000 Tips & Tricks UPDATE.

You are subscribed as karsten@egotrip.dk.

SUBSCRIBE
To subscribe, send a blank email to
subscribe-Windows_2000_Tips&Tricks_UPDATE@list.win2000mag.net.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
05. februar 2001 - 08:27 #4
Karstenh... det er ikke sikkert det virker... gør det ikke ved mig.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. februar 2001 - 13:51 #5
Well.. det kan også være en simpel ting...

Har du et internt modem siddende i din maskine?? I så fald, tjek lige denne indstilling i din bios. Init on modem ring, sådan står det i hvert fald i min bios. Af uforklarlige årsager ville min computer kun genstarte når denne var sat til enable. Jeg disabled den og så var alt som det skulle være.
Avatar billede a34daf Nybegynder
08. februar 2001 - 03:07 #6
Hvis du har en netopkobling kan det være den som skal slukkes. Jeg har haft problemer med \"connect21\", som skal lukkes \"manuelt\" før compuren gider lukke ordentligt.