Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. marts 2004 - 23:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved visning af spørgsmål

Hvorfor ser ca. hver andet spørgsmål sådan ud:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/eksperten.gif

Som regel hjælper det at reloade, men det burde være muligt at få det til at se rigtigt ud første gang.

Problemet har været der siden eksperten blev lavet om i januar, så man burde have haft tid til at fixe det!
Avatar billede popsy Novice
19. marts 2004 - 23:55 #1
Tjaa, eller hvorfor ser de sådan ud: www.clan-ffj.dk/fejl.jpg
Avatar billede dmcn Praktikant
20. marts 2004 - 01:03 #2
Det er en kendt fejl, men admin har absolut ingen idé om hvad der forårsager den. Problemet ligger muligvis i stylesheetet, men det loades korrekt og fejlen er periodisk, så han ved ikke hvor han skal starte sin fejlsøgning.
Ja, der har været tid nok til at rette fejlen, men det er svært når man ikke ved hvad fejlen er og hvad der forårsager den. ;)
Avatar billede popsy Novice
20. marts 2004 - 01:07 #3
Hmm, hvis det er min fejl der omtales, så opstår den ikke periodisk, men derimod hver gang eksperten åbnes i et ikke-maksimeret vindue. (IE 6.0)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
20. marts 2004 - 01:12 #4
"Min" fejl optræder som regel når der er meget load på maskinen. Jeg har lige opdateret  min browser (mozilla) det ser ud til at problemet opstår oftere med den.

Til tider kan jeg se at den starter med at vise spørgsmålet ok, men et lille øjeblik efter kommer box'en med reklamen og så forsvinder teksten.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:16 #5
virker underligt... hehe... jeg ved ikke hvad det her er :D(ej hvor er jeg provo)
Avatar billede popsy Novice
25. april 2004 - 01:25 #6
Hmmm, kondicykel> Når nu du skriver i et sp. så sender du samtidig en mail til alle implicerede. Så for os "implicerede" er det rarest hvis du kun skriver hvis du tilfører spørgsmålet ny viden, og at du ikke bare skriver for at skrive :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. juli 2004 - 23:49 #7
Lukker, der er tilsyneladende ikke nogen der gidder/kan finde ud af at løse problemet.
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2004 - 13:53 #8
bertelbrander >>
Der er meldt ud at admin (+ flere eksperter) ikke kan finde fejlen... synes ikke det er fair at du så beskylder folk for ikke at *gide* finde fejlen...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. juli 2004 - 00:57 #9
Nu ved jeg ikke ret meget om at lave hjemmesider, men så vidt jeg kan se er den side der bliver brugt til at vise spørgsmål her på eksperten en af de mere trivielle.
Så det burde være muligt at finde fejlen hvis man ville invistere de nødvendige resourcer, men det vil man så ikke...
Avatar billede dmcn Praktikant
12. juli 2004 - 01:44 #10
Lad os et øjeblik overveje følgende facts om problemet:

  * Fejlen er periodisk.
  * Fejlen opstår ikke i alle browsere, tilsyneladende kun Mozilla Firefox.
  * Fejlen opstår ikke i alle versioner af Mozilla Firefox - jeg oplever den f.eks. sjældent på min Linuxinstallation.
  * Fejlen kan ikke genskabes hver gang.
  * Fejlen kan tilsyneladende rettes midlertidigt ved at opdatere siden eller indlæse et nyt stylesheet (det lille bladlignende ikon nederst i venstre hjørne af Firefox).

Du har ret, det er et spørgsmål om at fordele ressourcer, men personligt er jeg nu meget glad for at admin bruger tid på at sikre ordentlig backup samt serverstabilitet fremfor at bruge flere timer på at jagte et problem, som det endnu ikke er lykkedes ham at opspore en sandsynlig fejlkilde til - og et problem, som endda er relativt trivielt. Opdatér siden, skift stylesheet eller skift browser... eller lad være med at benytte sitet.

(Ovenstående er skrevet af mig som bruger, ikke af mig som coadmin, og på ingen måde af mig som repræsentant for hverken IDG eller admin - det er min personlige holdning til problemstillingen.)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. juli 2004 - 01:53 #11
Jeg synes nu ikke problemet er trivielt, jeg bruger et analogt modem og det koster tid og penge at reloade siden.

Da jeg ikke ønsker at skifte browser ser jeg kun en udvej...