Avatar billede netsjov Nybegynder
05. februar 2001 - 22:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværks problemer i win2000 pro

Jeg har lige installeret win 2000 pro, alt virker untagen mit netværk.

Netværket består af 4 computere i en hub. Ingen server. Jeg har dog en sin 98 se internet server srående.

Nå tilbage til spørgsmålet.

Jeg kan godt komme i kontakt med internet server en og mit internet virker fint. Men dubbelklikker jeg på \"netværkssteder\" på mit skrivebord og derefter på  \"computere i nærheden\" arbejder den i lanf tid hvor efter den siger at der ikke er adgang til liste serveren.

Jeg har jo ikke nogen liste server stående så det er da meget forståligt at der ikke er adgang til den, men hvordan kobler jeg den fra????
Avatar billede handmade Nybegynder
05. februar 2001 - 22:43 #1
Jeg ved ikke hvorfor den søger efter listserveren eller whatever.
Kan du se drevene på win2000 maskinen?
Prøv at enable \"gæstekontoen\" på 2000..
Avatar billede netsjov Nybegynder
05. februar 2001 - 23:12 #2
jeg kan ikke se win 2000 masikine fra de andre i netværket
Avatar billede handmade Nybegynder
05. februar 2001 - 23:14 #3
Så skal du enable gæstekontoen - kontrolpanel-bruger og adgangskoder - gæst-fjern flueben i deaktiveret
Avatar billede john.doe Nybegynder
05. februar 2001 - 23:39 #4
Din IRQ og I/O står forkert.
Brug den \"setup\" funktion der er på installationsdisketten.
Avatar billede spikey Nybegynder
06. februar 2001 - 10:52 #5
kan de ikke fine hinnanen hvis du søger på navnene??
Avatar billede spikey Nybegynder
06. februar 2001 - 10:56 #6
fine=finde *S*
Avatar billede spikey Nybegynder
06. februar 2001 - 10:57 #7
prøv eventuelt at installere en IPX protekol det kan være at det virker bedere
Avatar billede jgammelg Nybegynder
06. februar 2001 - 12:53 #8
Lad for guds skyld være med at installere IPX, det gør kun sagen meget mere indviklet.

Kører du TCP-IP ? Hvis det er tilfældet skal du sikre dig, at du kun har den ene protokol installeret. Derefter kan du med et \"ping\" se, om der netværksforbindelse.

Jeg går også ud fra at du har valgt samme \"workgroup\" for alle maskinerne.
Hvis alle maskinerne er i samme workgroup og samme IP subnet, skulle du altid kunne se de andre maskiner.

Da jeg udelukkende arbejder med engelske versioner, kender jeg ikke udtrykket \"listeserver\"; men vil skyde på at det betyder \"master browser\". Du skal sikre dig, at din \"browser\" service er started på din W2K.
Avatar billede handmade Nybegynder
06. februar 2001 - 13:04 #9
Så vidt jeg kan skønne fra det beskrevne, er problemet udelukkende at 2000 ikke giver sig til kende på netværket. Ingen grund til at gøre tingene mere indviklede end de er...NB: default workgroup for 2000 DK er \"arbejdsgruppe\"
Avatar billede jgammelg Nybegynder
06. februar 2001 - 13:07 #10
handmade > 2000 giver sig ikke til kende på netværket hvis ikke browser services kører...
Avatar billede a34daf Nybegynder
08. februar 2001 - 03:02 #11
Avatar billede netsjov Nybegynder
14. februar 2001 - 22:58 #12
Computer begynt lige pludseligt at virke, Meget mærkeligt.