Avatar billede lt-lago Nybegynder
27. marts 2004 - 16:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblem med Win XP-Prof!

Hej Eksperter
Hermed en af de barske, når jeg starter computeren får jeg en fejlmeddelse, der står : Beskadigelse eller mangler windows\system32\config\system.
Dernæst kommer jeg ikke længere, forsøg på genoprettelse er ikke mulig, ej heller installation igen, jeg kan ligesom ikke komme i kontakt med harddisken, hvad skyldes fejlen ? og kan den overhovedet løses ?
Avatar billede arlet Juniormester
27. marts 2004 - 16:45 #1
Prøv en repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstallation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8:Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebordet, så det kan installeres inden du går på nettet. Du kan hente det her: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede arlet Juniormester
27. marts 2004 - 16:46 #2
Har du husket at sætte bios til at starte op med cd-rom(da du siger at du ikke kan reinstaller)
Avatar billede lt-lago Nybegynder
27. marts 2004 - 16:52 #3
Jeg må skuffe jer, alt det med bios etc. repair og lignende er selvfølgelig forsøgt.
Som sagt er 200 points fordi jeg er blank for ideer denne gang.
Som beskrevet nyinstallation er heller ikke mulig, jeg når til at den leder efter eksisterende windows, så kommer vi ikke længere !
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 17:39 #4
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 17:56 #5
catbody> i tråd http://www.eksperten.dk/spm/482425 ,ka jeg se nu, at det er din opskrift jeg har fået raget til mig på et tidspunkt*S* så for fremtiden kommer kildeangivelse og link med, håber det er iorden ;)
sorry for spam!
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 19:08 #6
cp1 >>  du behøver IKKE at angive kilde.
Avatar billede arlet Juniormester
27. marts 2004 - 19:12 #7
Flot.

En bruger, der ikke er bleg for at dele ud af sin viden, uden man skal bukke og skrabe for at få lov at låne matrialet.

Dejligt at se cp1 ;-)
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 19:18 #8
arlet >>  selv tak og i lige måde. Du er jo heller ikke for bleg til at sende hints o.s.v. som jo også er kommet ind på siden.
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. marts 2004 - 14:06 #9
--->>>>catbody & arlet<<<<--- smiler over hele femøren ;)
Avatar billede lt-lago Nybegynder
28. marts 2004 - 22:47 #10
Ja der er desværre ikke kommet en brugbar løsning, så jeg valgte - suk - den klassiske formatere og geninstallere.
Som tidligere beskrevet kunne jeg jo netop IKKE vælge en repair, eller at installere oveni den eksisterende XP, hvorfor jeg måtte starte helt forfra !
Avatar billede hcma Novice
29. marts 2004 - 11:41 #11
It-lago >>  bare af ren nysgerrighed, men prøvede du min kommentar af: 27/03-2004 17:39:28
Avatar billede lt-lago Nybegynder
29. marts 2004 - 13:23 #12
Catbody >> nej, det var som tidligere beskrevet ikke muligt, da Repair heller ikke kunne bruges, jeg kunne jo ikke komme i kontakt med harddisken.
Avatar billede hcma Novice
29. marts 2004 - 13:37 #13
sorry - burde have tænkt mig bare lidt om  :o(