Avatar billede d0rg4 Nybegynder
31. marts 2004 - 11:30 Der er 5 kommentarer

Linux & WiN

Jeg vil gerne vide om kan det lagde sig gøre at køre WiN XP Home edition og samtidlig køre Linux på en PC??? Altså køre to OS på samme PC??
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2004 - 11:43 #1
ja
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2004 - 11:44 #2
Men naturligvis ikke samtidig du vælger system ved boot
Avatar billede strych9 Praktikant
31. marts 2004 - 14:53 #3
Ja du kan godt multitaske flere operativsystemer på samme tid. Det kræver at du bruger sådan noget som Virtual PC fra Connectix, eller endnu bedre VMWare Workstation. Du kan få en 30 dages trial version fra www.vmware.com
Avatar billede alsace Nybegynder
31. marts 2004 - 19:06 #4
Det bør dog nok nævnes, at hvis man kører flere OS'er samtidigt med et af de programmer strych9 nævner, så er der mindre system ressourcer til hver OS. Jeg er ikke bekendt med nyeste udgaver af programmerne, men kan fra en trail udgave af VirtualPC huske at den emulerede et S3 grafikkort, så hvor brugbart det er kommer an på hvad man skal bruge det til.

Derudover tror jeg at Microsoft har købt VirtualPC (hvis ikke hele Connetix) nu om dage. Kik evt. på
http://www.microsoft.com/windowsxp/virtualpc/

Ellers er der som helgec nævner altid muligheden for at køre med dual boot, så man vælger hvilket OS der skal hentes ind ved opstart.

-Alsace
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 11:36 #5
Har du stadig problemer ?? Ellers luk spørgsmålet