Avatar billede hkm Nybegynder
02. april 2004 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift af domain administrator password

Hej Eksperter

Vi står overfor en projekt, hvor vi skal have skiftet password på vores domæne Administrator i et win 2000 miljø.
I domænet indgår en Exchange 2000 server, SQL server og IIS server.
Spørgsmålet er ikke hvordan man gør, men mere om man bare udenvidere kan gøre det, og om der er ting vi skal være opmærksomme på.
Det kunne være rart at høre kommentar fra nogle som har prøvet på et tilsvarende miljø.

Mvh
HKM
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. april 2004 - 11:46 #1
Det er bare at skifte det. Så længe i ikke har services konfigureret til at starte explicit med domain administratorens konto så er der ikke noget problem i det.

(har selv gjort det flere gange)
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. april 2004 - 11:48 #2
PS: Husk at skifte det lokale administrator password på member serverne også - lidt sjovere når de er de samme.. :o)
Avatar billede hkm Nybegynder
02. april 2004 - 11:57 #3
Det er også vores konklusion, men vi kan ikke helt overskue om f.eks. Exchange har nogle service kørende som dette berører. Tak for dine kommentar hvis du lægger et svar vil jeg dele point ud senere.
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. april 2004 - 12:01 #4
Exchange bliver startet med LocalSystem Så kein problem.. :o) (du kan jo altid se på den enkelte service hvad den bliver startet med)
Avatar billede hkm Nybegynder
02. april 2004 - 12:19 #5
Ja jeg har lige været alle maskiner igennem og faktisk alle services køre localSystem.
Man er bare lidt nervøs når det er første gang man prøver det.
Vi skifter har over middag, så jeg vender tilbage med en status på forløbet så andre kan bruge dette spørgsmål.
Avatar billede hkm Nybegynder
22. august 2005 - 09:54 #6
Det er år og dag siden jeg sidst har været logget ind på Eksperten, skulle så lige kikke lidt igen, og så at jeg aldrig havde fået lukket denne sag, UNDSKYLD!

Vi har skiftet password flere gange siden og det forløber uden problemer.
Dog skal man selvfølgelig tjekke og skifte password, hvis man har service's der bruger Administrator login ;o)