Avatar billede h-rytter Nybegynder
06. april 2004 - 12:22 Der er 7 kommentarer

formatering af HD helt og aldeles.

jeg har formateret min hd ind til flere gange, men brudstykker fra før formateringen dukker stadig op (så som adgangskoder og opsætninger af forskellige programmer) jeg har læst mig til, at en "almindelig" formatering, ikke fjerner date, men blot giver dem et V=flueben "som værende slættet" men dada ligger der stadig. og kan gæskabes til vær en tid med simpelt software som feks. GetDataBack.exe
Hvad skal der til for at på et 100% "clean track"
Avatar billede zenze Nybegynder
06. april 2004 - 12:30 #1
Kan du ikke bare slette partitionerne og dernæst formattere? Det er lettest med WinXP- eller Win2000 CD'en.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2004 - 12:31 #2
Der er flere løsninger. Den hurtige er at du fuldstændig fjerner partitionen/partitionerne på din harddisk og genskaber dem fra bunden.

En total wipe af din disk gøres ved såkaldte wipe-programmer, der overskriver samtlige lag i din harddisk med 1-taller, og derved sletter dem igen. Det er langvarigt, men sikkert.

Men på den gennemsnitlige hjemmecomputer burde det være godt nok at fjerne partitionerne og genskabe dem igen.

Det gøres lettest ved at geninstallere dit favorit OS og repartitionere derigennem.
Avatar billede h-rytter Nybegynder
06. april 2004 - 12:37 #3
det må jo så være et sådant Wipe program jeg skal have fat i, tja eller fjerne partitionen næste gang jeg installere xp.  det kommer vel ud på et kan jeg godt se. tak point går til pacr00n
Avatar billede peet-49 Novice
06. april 2004 - 12:38 #4
Du kan ikke med almindelige værktøjer formatere, så disken er helt klean.
Avatar billede zhark Nybegynder
06. april 2004 - 13:07 #5
Jeg har kun haft PCere i små 20 år... men har ALDRIG været ude for noget er dukket op efter en formatering. At der med spec. værktøjer vil kunne findes/hentes nogle tidligere data er jeg ikke i tvivl om, men at de skulle "dukke op" er vist lidt langt ude :)
Avatar billede nmh Nybegynder
06. april 2004 - 14:28 #6
"Slettede data dukker op":
Det gør de vel heller ikke, men man kan i princippet læse data fra harddisken med passende programmel, hvis en fil kun er slettet. De vil være der, indtil der bliver skrevet noget nyt det pågældende sted.
Avatar billede zhark Nybegynder
06. april 2004 - 15:20 #7
OK det er vi enige i :)