Avatar billede Pia Novice
08. april 2004 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hijackthis - log fil

Sidder hos nogle ven´ner - som har problemer med deres computer. Har downloaded spyboot - fandt 32 problemer - har afhjulpet problemer - og kørt hijackthis. Her er logfil. kan nogen hjælpe mig med at se om filen er ok!

Log fil:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\PROGRAMMER\REAL\REALPLAYER\REALPLAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STCLOADER.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAMMER\ZONE LABS\ZONEALARM\ZLCLIENT.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\PROGRAMMER\ADDESTROYER\ADDESTROYER.EXE
C:\PROGRAMMER\ULEAD SYSTEMS\ULEAD PHOTO EXPRESS 2 SE\CALCHECK.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\FINDFAST.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\TEMP\HJT.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [stcloader] C:\WINDOWS\SYSTEM\stcloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSZTCE] C:\WINDOWS\SYSTEM\MSZTCE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: AdDestroyer.lnk = C:\Programmer\AdDestroyer\AdDestroyer.exe
O4 - Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O4 - Startup: Virtual Bouncer.lnk = C:\Programmer\Plus!\SYSAGENT.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O12 - Plugin for .bat: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O12 - Plugin for .mid: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {13197ACE-6851-45C3-A7FF-C281324D5489} - http://www.2nd-thought.com/files/install023.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37906.1860185185
O16 - DPF: {41F31718-2B9D-4F76-85E2-DD11BBA99F8D} - http://install.spywarelabs.com/DistID/2501031120/BundleOuter2501031120.EXE
O16 - DPF: {999715EC-EDC8-44A7-8521-17A2EC4A755B} - http://download-ak.systemsoap.com/instilla/systemsoap/instilla.cab
Avatar billede arlet Juniormester
08. april 2004 - 14:11 #1
løber den igennem
Avatar billede arlet Juniormester
08. april 2004 - 14:23 #2
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank

F1 - win.ini: run=hpfsched

O4 - HKLM\..\Run: [stcloader] C:\WINDOWS\SYSTEM\stcloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSZTCE] C:\WINDOWS\SYSTEM\MSZTCE.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: AdDestroyer.lnk = C:\Programmer\AdDestroyer\AdDestroyer.exe

O16 - DPF: {13197ACE-6851-45C3-A7FF-C281324D5489} - http://www.2nd-thought.com/files/install023.exe
O16 - DPF: {999715EC-EDC8-44A7-8521-17A2EC4A755B} - http://download-ak.systemsoap.com/instilla/systemsoap/instilla.cab

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\SYSTEM\STCLOADER.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSZTCE.EXE

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede Pia Novice
08. april 2004 - 15:02 #3
Har fulgt "opskrift" her er ny log fil:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\PROGRAMMER\REAL\REALPLAYER\REALPLAY.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\PROGRAMMER\ULEAD SYSTEMS\ULEAD PHOTO EXPRESS 2 SE\CALCHECK.EXE
C:\TEMP\HJT.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O4 - Startup: Virtual Bouncer.lnk = C:\Programmer\Plus!\SYSAGENT.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O12 - Plugin for .bat: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O12 - Plugin for .mid: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37906.1860185185
O16 - DPF: {41F31718-2B9D-4F76-85E2-DD11BBA99F8D} - http://install.spywarelabs.com/DistID/2501031120/BundleOuter2501031120.EXE
Avatar billede arlet Juniormester
08. april 2004 - 15:03 #4
Ja, den blev fulgt til punkt og prikke..

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm