Avatar billede shivz Nybegynder
10. april 2004 - 15:22 Der er 15 kommentarer

mailform problem

Hej

Jeg har et problem med en mailform, som har virket på et gammelt webhotel, men efter at have skiftet, så virker den ikke.

Jeg får fejl 405 og følgende besked:

Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /kontakt/mail.php

Mit spørgsmål er i første omgang om det er hotellet, som har et problem (med POST commands), eller om det er min kode?
Avatar billede e-blog Nybegynder
10. april 2004 - 15:24 #1
kode?
Avatar billede fangel Nybegynder
10. april 2004 - 15:24 #2
og hvilket web-hotel handler det om, for umidbart lydder det af webhotelet der har en skummel opsætning...

Morten
Avatar billede shivz Nybegynder
10. april 2004 - 15:48 #3
Formularen:
<form method="post" action="http://www.dalummalerfirma.dk/kontakt/mail.php">
          <font face="Arial, Helvetica, sans-serif"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <input type="radio" value="kontakt_jatak" name="kontakt_onskes" tabindex="1">
          Jeg vil gerne kontaktes af Dalum Malerfirma. <br>
          <br>
          &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Angående:<br>
          &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <textarea name="angaaende" cols="50" rows="5" id="ID_textareaName_B68C903C" tabindex="3" class="button"></textarea>
          </font></font><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><br><br>
          &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Jeg kan kontaktes
          på tlf.</font> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
          <input type="text" name="telefon_nr" id="ID_textfieldName_B68C903C" size="8" tabindex="2" class="button">
          eller på min email</font> <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <input type="text" name="email" id="ID_textfieldName_B68C903B" size="16" tabindex="2" class="button">
          <br>
          &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
          <input type="submit" value="Send" name="send" id="ID_send nu knap_B68C903C" class="button">
          <input type="reset" value="Slet" class="button">
          </font><font size="1" face="Arial, Helvetica, sans-serif"> </font>
        </form>

mail.php koden:

<?php
header("Location: modtaget.html");
$kontakt_onskes = addslashes($kontakt_onskes);
$kontakt_onskes = htmlspecialchars($kontakt_onskes);
$tekstbody = "Nyhedsbrev: " .$kontakt_onskes."\n";
$angaaende = addslashes($angaaende);
$angaaende = htmlspecialchars($angaaende);
$tekstbody .= "Angående: " .$angaaende ."\n";
$telefon_nr = addslashes($telefon_nr);
$telefon_nr = htmlspecialchars($telefon_nr);
$tekstbody .= "Telefonnummer: " .$telefon_nr ."\n";
$email = addslashes($email);
$email = htmlspecialchars($email);
$tekstbody .= "E-mail: " .$email ."\n";
mail("kontakt@dalummalerfirma.dk","Brev Fra Hjemmesiden", $tekstbody);
?>

Ang. webhotel, så drejer det sig om Cliche. Jeg har ligget i dialog med dem omkring problemet, men service kender de vidst ikke til derinde, de henviste mig bare til experten.dk, og siger hårdnakket at det må være koden...men uden at undersøge det først.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2004 - 15:50 #4
Hvad hvis du ikke bruger fuld sti ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2004 - 15:56 #5
Har lige testet på cliche, og det virker fint uden domain.

Det er jo heller ikke særligt fedt, hvis folk kan sende oplysninger til ens script filer
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2004 - 15:59 #6
Hmmm, prøv at gå ind på den her side:
http://www.dalummalerfirma.dk/kontakt/mail.php

PHP'en blir ikke fortolket af serveren
Avatar billede shivz Nybegynder
10. april 2004 - 16:00 #7
Hmm..Jeg har nu rettet i formen, så der står i stedet:

<form method="post" action="mail.php">

Men jeg får altså stadig fejl 405
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2004 - 16:02 #8
Prøv lgie at lave en phpinfo()
Avatar billede shivz Nybegynder
10. april 2004 - 16:04 #9
hindu_skp:

okay...forestil dig at at vedkommende du taler ikke rigtigt fatter hvad du siger.

Hvor skal jeg paste phpinfo() henaf ???
Avatar billede leif Seniormester
10. april 2004 - 16:15 #10
shivz -> Lav en fil kaldet phpinfo.php der i skriver du:
<?
phpinfo;
?>

Er du sikker på du har php understøttelse ??? Jeg kan se at Cliche ikke understøtter det på deres mindste webhotel.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2004 - 16:16 #11
Lav en fil fx. info.php og sæt det her ind:

<?php phpinfo(); ?>
Avatar billede shivz Nybegynder
10. april 2004 - 16:20 #12
Okay, så fik jeg lavet sådan en fil.

Men der sker ikke andet end den bare viser koden. Jeg har fået bekræftet af Cliche, at hotellet skulle understøtte PHP.

...men nu er spørgsmålet så om de har sørget for det!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2004 - 16:25 #13
Så send en mail hvor du henviser til det her topic.

Du kan også bede dem om at ligge en php fil, så de selv kan se at php'en ikke bliver fortolket
Avatar billede shivz Nybegynder
10. april 2004 - 16:29 #14
Så for jeg lige kan være helt sikker på at vi taler samme sprog, så mener du at de ikke har sørget for php understøttelsen ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2004 - 16:31 #15
Præcis

Ellers ville den ikke hvis koden på skærmen når man kalder scriptet