Avatar billede LNG.DK Novice
11. april 2004 - 11:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan styrer jeg indhold i en tabel

Hejsa,

Jeg har tidligere bruge iframes til at styrer det indhold jeg gerne ville have på min side.

Men jeg har nu lave en side som kun er opbygget af tabeller, og nu er spørgsmålet hvordan jeg for indhold i denne "main" tabel, når der feks. klikkes på et link i en menu.

Jeg syntes at jeg via andre indlæg her på eksperten har kunne se at man skal bruge div, er dette korrekt ? Hvis ja hvordan gøres det.

Det må gerne skæres ud i pap, da mine færdigheder inden for programmering endnu ikke er særlig stort.
Avatar billede LNG.DK Novice
11. april 2004 - 11:33 #1
slet ingen der kan hjælpe, det ville virkelig give ro i sindet hos mig :o)
Avatar billede groggy Nybegynder
11. april 2004 - 14:03 #2
I stedet for at bruge tabeller til at opbygge din side, bør du, som du selv er inde på, benytte stylesheets. Stylesheets giver dig utrolig mange muligheder. Bl.a. at opbygge din side via layers (divs).

Du kan finde en rigtig god tutorial til det her: www.html.dk
Avatar billede LNG.DK Novice
11. april 2004 - 14:44 #3
Jeg tror lige jeg starter ét sted. CSS må komme senere, jeg vil bare gerne vide hvordan jeg giver den tabel en værdi, som jeg via et link, f. eks. i en menu, kan få mit content frem i den tabel som er lavet til hoved indholdet på siden.
Avatar billede LNG.DK Novice
11. april 2004 - 14:44 #4
Jeg tror lige jeg starter ét sted. CSS må komme senere, jeg vil bare gerne vide hvordan jeg giver den tabel en værdi, som jeg via et link, f. eks. i en menu, kan få mit content frem i den tabel som er lavet til hoved indholdet på siden.
Avatar billede groggy Nybegynder
11. april 2004 - 15:34 #5
Hvis jeg forstår dig ret, er det du vil, at det kun er den tabel, hvor indholder skal være, som loader når man klikker på linket?...

Hvis du kun vil bruge html er din eneste mulighed frames, iframes eller lave seperate sider hvor tabellen har forskelligt indhold. Ellers skal du over i php, asp eller ssi.
Avatar billede LNG.DK Novice
11. april 2004 - 15:36 #6
Løsningen bliver i første omgang iframes, er først lige begyndt at lære asp
Avatar billede roenving Novice
11. april 2004 - 18:03 #7
Det er nu ikke så svært med asp, for så checker du bare hvilket menu-punkt der er trykket på, og includer det indhold (husk at du ved include ikke kan have html, head, body og lignende tags med i include-filen !-)

Det er teknisk muligt at undgå frames, hvis man ved hvilken browser brugerne har, men et er en teknisk mulighed, en hel anden ting er, at du snydenemt kan lave det i asp eller med (i)frames ...

Bagdelen ved (i)frames er primært problemer med deep-links, hvor sider kan se helt åndsvage ud, hvis det omkringliggende dokument mangler, men det er der løsningenr for, bl.a. min: http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

Bemærk adresselinjen, når du er kommet ind og se kode/forklaring på framingen ved at klikke nede til venstre !o]
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2005 - 15:10 #8
lukket :o)
Avatar billede LNG.DK Novice
20. december 2005 - 15:10 #9
-