Avatar billede ossy Nybegynder
29. september 1999 - 11:23 Der er 9 kommentarer

Kan man checke sin email (pop3) vha asp?

Findes der et script, som kan checke ens email og vise den på en website, dog uden at slette mails'ene på serveren? Det må gerne være enkelt i design.
Avatar billede flemming Nybegynder
29. september 1999 - 11:29 #1
Du skal installere en serverkomponent for at det kan lade sig gøre, f.eks. AspPop3 som kan hentes her:
http://www.serverobjects.com/products.htm#AspPop3

Eksempel scripts kan findes her:
http://www.serverobjects.com/comp/Asppop3.htm

Avatar billede flemming Nybegynder
29. september 1999 - 11:29 #2
Skulle selvfølgelig være et svar ;=)
Avatar billede rasmus Nybegynder
29. september 1999 - 11:31 #3
Hvor der lige er et færdig script ved jeg ikke, men om det er muligt at checke sin pop3 account.... ?

Jeps, det er det da ...

Der findes nogle komponenter, som kan bruges til at kommunikere med winsock.

Så kan du selv gå igang med at lave designet.

Du kan evt. kigge på www.mail2web.com

/Rasmus
Avatar billede ossy Nybegynder
29. september 1999 - 11:47 #4
jeg har webhotel ved scannet, og de har ikke et sådant komponent installeret... Det er vel dem, der skal installere det, right?!? Hvad gør jeg så...
Avatar billede flemming Nybegynder
29. september 1999 - 11:52 #5
Foreslå dem at de installerer den ;=)

Hvis vi skal ud i det langhårende kan POP3 addresseres hvis du har mulighed for at oprette en TCP/IP forbindelse på port 110 og så sende tekststrenge til porten og på den måde hente post - det er i grund og bund det som komponenten gør.

Denne løsning kræver at serveren har installeret ASPSock:
http://www.serverobjects.com/products.htm#aspsock

og - ja - det er absolut ikke nogen nem løsning ;=)

/Flemming
Avatar billede ossy Nybegynder
29. september 1999 - 11:53 #6
hmmm...jeg har lige sendt dem en mail...Det komponent kunne de sgu godt installere ;o)
Avatar billede flemming Nybegynder
29. september 1999 - 11:55 #7
Beskrivelse af POP3 protokollen kan findes her (kan ikke lige huste RFC nummeret):
http://sunsite.auc.dk/RFC/
Avatar billede ossy Nybegynder
29. september 1999 - 12:28 #8
jeg vender lige tilbage til det, når jeg får svar fra scannet, ok?!?
Avatar billede flemming Nybegynder
29. september 1999 - 12:34 #9
yep