Avatar billede r-data Novice
12. april 2004 - 01:26 Der er 8 kommentarer

Visning af flere records ad gangen (fra en Access database)

Hvordan får jeg vist flere records ad gangen fra en Access database? Der skal være mulighed for at rette og slette records.

Jeg skal lave en form, der viser ca. 12-15 ordrehoveder ad gangen med bla. ordrenummer, debitornummer, leveringsdato osv. (Min kunde kan have op til 300 aktive ordrer i visse perioder, så det vil forbedre overblikket meget at kunne se mere end én ordre ad gangen). Nedenunder ordrehovedet skal vises de ordrelinier, der hører til det specifikke ordrenummer, man står på.
Avatar billede babyworm Nybegynder
12. april 2004 - 01:35 #1
Du laver et loop igennem databasen og udskriver alle poster, og derefter laver du en paging af recordset'et... :)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
12. april 2004 - 09:21 #2
Jeg ville bruge 2 tabel(grid) - og binde dem til 2 data kontroller.

Når du så skifter recordset i din tabel(ordrehoveder) kan du bruge ændringerne i datakontrollen til at generere en sql der henter de ordrelinjer der hører den det ordrehoved der er aktivt.

//vbcoder
Avatar billede martin_moth Mester
12. april 2004 - 10:21 #3
Er løsningen ikke bare at gøre det du selv har gjort, for at få vist en record - gøre det en gang til? Jeg kan ikke se problemet...
Avatar billede r-data Novice
12. april 2004 - 22:29 #4
Hmm, problemet er vist, at jeg begyndte på VB programmering i går og har rodet mig ud i et projekt jeg ikke kan bunde! Har prøvet med 2 tabel(grid) men kan ikke få det til at virke. - Hvem kan give mig lidt (face 2 face) special-undervisning? Jeg har 5 års erfaring med programmering i Navision XAL database
Avatar billede vbcoder Nybegynder
13. april 2004 - 07:43 #5
Hvor er du lokaliseret ?

Undertegnede er i Århus

//vbcoder
Avatar billede r-data Novice
13. april 2004 - 10:20 #6
Jeg bor i København; Århus er desværre lige lidt for langt væk
Avatar billede vbcoder Nybegynder
14. april 2004 - 16:38 #7
tja - vi kan vel gøre noget alligevel ;-)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
14. april 2004 - 16:39 #8
jeg vil foreslå at du kontakter mig via www.visualcoder.dk.

Læg et svar her og accepter det selv - så skal jeg hjælpe dig - hvis du kan acceptere at skulle betale for det ;-)

//vbcoder