Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 12:26 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Point til thesurfer

Skal vi deles om det;)http://www.eksperten.dk/spm/489650
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 15:47 #1
OK. jeg kan godt lægge et svar, og siger tak :-)

Jeg synes at det er godt, at du også prøver.. for du var ikke helt ved siden af :-)

Det handler bare om, at kigge nok HijackThis spm igennem.. så lærer man hvilke der skal fjernes.. og så er en søgning via Google, ikke en dårlig ide ;-)

..jo flere vi er, der kan, jo bedre..
Vi er vist kun en 8-10 stykker, eller deromkring..
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 16:59 #2
Velbekomme;)
Jeg prøver skam også at følge med, men inden jeg kommer til et resultat, er i færdige*G*
Er der ikke også noget med at bruge en database?
Men lysten er der;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 17:13 #3
"Databasen" betår af: søgemaskine, dine tekst filer, din hukommelse, ... :-)

Når du ser en bestemt fil, som virker lidt "fusket", slå den op.. f.eks. via google, med søgeord som "hijackthis <filnavn>"

Et godt eksempel: hijackthis sndloader.exe

Det er bedre at slå 1 fil for meget op, end 1 fil for lidt :-)
Fjerne man ikke alle de rådne filer, på een gang, kan man blive ved med at fjerne filer :-)

Nogen siger at de har en database, men det er typisk en samling af navnene på "dårlige" filer, i en tekst (.txt) fil eller ligende..

- Held og lykke med det! :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 17:16 #4
"men inden jeg kommer til et resultat, er i færdige"> Tja, så kan du glæde dig, hvis du fik de samme resultater :-)

Ellers, må du arbejde lidt mere på det ;-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 17:29 #5
En simpel database*S*
Bruger også Google til sammenligning.
Jeg skal vænne mig til at bruge en txt fil, for ellers kører det bare rundt i hovedet, til sidst:-)

Tja, så kan  osv Lidt af udfordringen forsvinder der, men så skulle jeg have skrevet det ind i txt i stedet for.
http://www.eksperten.dk/spm/490012 ? godt nok
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 17:51 #6
Det er fint.. jeg plejer at nøjes med:
---
Følg vejledningen for Spybot og Hijackthis her: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Smid loggen herind, i dette spm, så vil vi kigge på den. Husk at indsætte *alle* linier fra loggen herinde.
---

;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 17:51 #7
Hvilken browser bruger du?
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 17:55 #8
Det er da også nemmere, er copy and pasted;)
IE, så vidt jeg husker bruger Mozilla?
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 17:58 #9
Hvad står *alle* for, tænk hvis nogen spurgte*G*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 17:58 #10
hmm..."IE, så vidt jeg husker bruger Mozilla?".. hvad er det lige du mener her? :-)

Jeg kan anbefale at bruge Opera og Mozilla FireFox.. se evt også under Artikler her på Eksperten..
..Og til de sider, hvor webmasteren ikke kan finde ud af at kode, kan bruge du IE.. :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 18:02 #11
Jeg bruger IE, og mente du har Mozilla;)
Det vil jeg da prøve - Opera-Mozilla
Det sidste er jeg ikke helt med på;)?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:04 #12
Der er mange sider, der ikke kan finde ud af, at laver deres sider efter standard for webprogrammering. Disse sider ses ikke ordentligt i Opera og Mozilla.

De sider kan ses af Internet Explorer, da det fusker med programmeringen. Den ignorer fejl-programmering, og tillader ting der ikke er tilladt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:05 #13
Nogen sider prøver på at sabotere Opera, f.eks...
Det gør MSN.com vist nok.. det har noget CSS kode, der flytter indholdet, så siderne ser forkerte ud..

Jeg husker ikke lige om det er MSN.com.. men det er en af Microsofts sider..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:09 #14
.. Opera har (som standard) mulighede som at "lade som om" at den er en anden browser..
F.eks. "Internet Explorer" eller Mozilla..

Den omtalte MS side, kan se ordentligt, hvis Opera udgiver sig, for at være Internet Explorer..

Man trykker bare F12, og vælger "Indentify as" og listen er:
- Opera
- Mozilla 5.0
- Mozilla 4.78
- Mozilla 3.0
- MSIE 6.0

Hvis man vælger "Opera", ser siden forkert ud..
Hvis man vælger "MSIE 6.0", ser siden rigtig ud..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:10 #15
..stave kan jeg ikke.. :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 18:13 #16
Det skal da prøves, for det lyder"spændende" ;) Glad for dine oplysninger, jeg har nok været lidt konservativ! IE er godt nok-basta. Men man skal lære osv;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 18:14 #17
Og jeg er bagud;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:15 #18
Der er alt for mange sikkershedsfejl i IE.. nogle af dem kan kun "fixes" hvis man slår visse ting fra.. der er ikke lavet nogen fix til dem..

Ser lige om jeg har en fed test, du kan prøv med :-)
(mener ikke at have den mere..)

Windows og Internet Explorer er en meget dårig kombination.. Begge har fejl.. når man samler dem, har man næsten dobbel så mange sikkerhedsfejl..

Det går ikke..
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 18:17 #19
Du er da opmuntrende at høre på *GG*
Hvad bliver der testet?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:20 #20
Det fejl gør, er at du urlen står f.eks. til "http://www.microsoft.com", men indholdet på siden, er en hel anden..

Så kan man snyde brugeren til at tro, at han er ved at downloade en update/patch fra microsoft.. men i virkelighede downloade man en fil fra en anden server..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:22 #21
Jeg kan se at der er kommet en fix til den.. (tror jeg)..
Tag et smut forbi siden http://secunia.com/internet_explorer_address_bar_spoofing_test/

Prøv deres test.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:28 #22
Har lige fået en mail ang dit "Hvad står *alle* for, tænk hvis nogen spurgte"-indlæg :-)

Det er fordi, nogen ikke tager oplysningerne, om versionen af HijackThis, Windows + Service Pack, Internet Explorer + Service Pack, med når de paster loggen..

Det er meget vigtigt oplysninger..

Når man skal analysere en HJT-log, er dette en god ide:
1) Check versionen af HijackThis - nuværende version er 1.97.7
2) Check versionen af Windows - Se om der er installeret den nyeste version af Service pack, hvis der er nogen
3) Check versionen af Internet Explorer - Se om der er installeret den nyeste version af Service pack
4) Check placeringen af HijackThis programfilen
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 18:37 #23
Første test: Critical:
Moderately critical
Impact: ID Spoofing
Where: From remote
Software: Microsoft Internet Explorer 5.01
Microsoft Internet Explorer 5.5
Microsoft Internet Explorer 6
Den anden: siden kan ikke vises og ugyldig syntaksfejl

Glad for *alle* oplysningerne:)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:48 #24
No probs :-)
Hvis der er noget, kan du altid spørge.. :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 18:55 #25
Takker, jeg vil da kigge dig over skulderen, og hvis/når jeg løber ind i noget- såeh?:)
Jeg har installeret Opera, kører den ikke hurtigere end IE?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 18:59 #26
Det gør den..
Og de siger jo "the fastest browser on earth" :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. april 2004 - 19:06 #27
Et godt link..

30 Days to Becoming an Opera7 Lover: http://tntluoma.com/opera/lover/7/
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. april 2004 - 19:11 #28
Der er noget om det;) Den side her er lang tid om det i Ie, men 12 sekunder i Opera. Det er nok heler ikke verdens hurtigste server de har:)
http://www.tweakup.dk/forumnew/