Avatar billede ponzi Nybegynder
17. april 2004 - 20:13 Der er 7 kommentarer

printe flere værdier fra en tabel

Når man opretter en profil på min side, bliver der gemt en værdi i "user" databasen med nicket på den person der refferere den nye bruger. Dette felt hedder "refuser"
Inde i member section vil jeg gerne ha et punkt hvor der viser hvem denne bruger har reffereret, adskilt med komma, og jeg troede det var noget i den stil:
sessions er startet og det samme gælder: $_SESSION['username'] == '$username';

Jeg troede det ville være noget i stil med:

<table border="0" width="100%">
  <tr><td width="40%">Persons reffered by You </td>
    <td width="60%">
<?
    include("connect.php");
    $res=mysql_query("select * from user where refuser='$username'");
    $row=mysql_fetch_array($res);
    print $row["refuser"];
    ?>
  </tr>
</table></font>

men dette udskriver $username?
Avatar billede sukos Juniormester
17. april 2004 - 20:25 #1
æhh,
$res=mysql_query("select * from user where username='". $_SESSION["username"] ."'") or die (mysql_error());

men er ikke lige helt med på hvad du vil.
Avatar billede ponzi Nybegynder
17. april 2004 - 20:29 #2
Jeg vil ha scriptet til at udskrive en liste over alle de personer der er blevet signet op gennem "jens" f.eks. Så når jens logger ind, skal den vælge alle brugernavne der har refferingskode "jens" og udskrive dem?
Avatar billede sukos Juniormester
17. april 2004 - 20:44 #3
$res=mysql_query("SELECT `username` FROM `user` where `refuser`='". $_SESSION["username"] ."'") or die (mysql_error());

måske?
Avatar billede ponzi Nybegynder
17. april 2004 - 20:59 #4
Jah, men det er mere det den skal udskrive jeg er i tvivl om hvordan man laver.
I nogle tilfælde er der jo nok mere end en bruger der er blevet refferet af $username

$res=mysql_query("select * from user where refuser='". $_SESSION["username"] ."'") or die (mysql_error());
$row=mysql_fetch_array($res);
print $row["refuser"]; <-- her udskriver den vel bare alle nicks der i en lang smøre? (selvom den ik udskriver noget)
Avatar billede ponzi Nybegynder
17. april 2004 - 21:03 #5
Jo den udskriver det brugernavn man er logget ind med, men det er jo ik det der er meningen..

Kunne forestille mig det var noget med et loop eller? den skulle jo gerne adskille navnene på alle de referede bruger med et komma eller et break
Avatar billede sukos Juniormester
17. april 2004 - 21:14 #6
Altså, alle brugere har hver deres username.
I samme row, er et felt som hedder refuser, som indeholder navnet på den bruger der har fået oprettet den pågældende bruger.

$res=mysql_query("SELECT `username` FROM `user` where `refuser`='". $_SESSION["username"] ."'") or die (mysql_error());
if(mysql_num_rows($res) !=0) {
while($vis = mysql_fetch_object($res)) {
echo $vis->username ."<br>\n";
    }else{
echo"Du er ikke referet for nogen brugere";
}

Så vil alle username som referer til refuser blive vist.

$row->refuser er jo det samme som $_SESSION["username"]
Avatar billede sukos Juniormester
17. april 2004 - 21:15 #7
Hov:

$res=mysql_query("SELECT `username` FROM `user` where `refuser`='". $_SESSION["username"] ."'") or die (mysql_error());

if(mysql_num_rows($res) !=0) {
while($vis = mysql_fetch_object($res)) {
echo $vis->username ."<br>\n";
    }
}else{
echo"Du er ikke referet for nogen brugere";
}