Avatar billede sholst Nybegynder
19. april 2004 - 14:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Browser opdatering

Jeg har det problem at læsere af den hjemmeside jeg står for opdatering af ikke altid få opdateret siden og således vedblivende får gamle sider. Er der en kode jeg kan indsætte så siden automatisk opdateres hos læseren?
Avatar billede ghost1 Nybegynder
19. april 2004 - 14:54 #1
jeg ved du kan bruge denne linje kode på asp sider - <%Response.Expires = 0%>
Men probelmet er dybest set nok at brugerne cacher siderne lokalt, og derfor ikke får det nyeste vist - som regel kan du trykke Ctrl F5, så får man automatisk det nyeste.. hvis dette heller ikke hjælper er det et problem på serveren , og dette kan løses ved at gå ind i IIS og recalculate website..
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. april 2004 - 14:56 #2
Ja - på asp sider kan du tilføje

<%
Response.Expires = 60
Response.Expiresabsolute = Now() - 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"
%>

eller dette på html-sider

<head>
<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Fri, Jun 12 1981 08:20:00 GMT">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">
</head>

:-) karsten_larsen
Avatar billede sholst Nybegynder
19. april 2004 - 15:07 #3
ok tak jeg vil prøve det. Jeg har jo dog igen chance for at kontroller om det virker. Da det er tilfældige læsere, som jeg på deres kommentarer har kunnet konstatere, ikke har fået siden opdateret, siden jeg senest lavede rettelser i den.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. april 2004 - 16:25 #4
Takker for point.
karsten_larsen